• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 3 مهر 1403
کد مطلب : 235588
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5go6
+
-

آتش‌بازی با تلفات

بارسای فلیک همه را می‌برد اما کلی تلفات می‌دهد

آتش‌بازی با تلفات

ششمین برد پیاپی تیم هانسی فلیک در لالیگا در زمین ویارئال ثبت شد؛ باز هم با یک برد پرگل 5بر یک برای بارسلونا اما شیرینی این پیروزی بزرگ را تلخی مصدومیت شدید تراشتگن تلخ کرد. دروازه‌بان آلمانی که اخیرا مورد انتقاد هم قرار داشت، در بازی با ویارئال به‌شدت آسیب دید و با چشمانی اشکبار زمین بازی را ترک کرد. صحنه به‌قدری تلخ بود که کورتوا، دروازه‌بان رئال‌مادرید و تیم رقیب دلش برای همتای آلمانی‌اش سوخت و پیامی امیدبخش خطاب به او نوشت. گفته می‌شود گلر باتجربه آلمانی دچار پارگی رباط صلیبی شده است.
تازه اوضاع داشت برای تراشتگن خوب پیش می‌رفت، چون همین یک‌ ماه پیش مانوئل نویر اعلام کرد که از بازی‌های ملی کناره‌گیری کرده است ولی حالا جانشین اصلی نویر هم 7تا 9ماه باید خانه‌نشین باشد؛ احتمالا تا پایان ‌ماه آوریل یا شاید پایان فصل، همان اتفاقی که فصل پیش برای کورتوا افتاد. تاندون پتلار زانوی او آسیب‌ دیده و جراحی می‌تواند تراشتگن را مدتی طولانی از میادین دور کند.
خبر خوب برای باشگاه این است که با این مصدومیت طولانی‌مدت تراشتگن، لاپورتا می‌تواند یک بازیکن جایگزین بگیرد. طبق قانون لالیگا اگر مصدومیت بازیکنی 4ماه یا بیشتر طول بکشد، باشگاه می‌تواند خارج از پنجره نقل‌وانتقالاتی، یک بازیکن به خدمت بگیرد. لاپورتا اخیرا از همین تبصره برای ثبت قرارداد دنی اولمو به جای کریستنسن استفاده کرده بود. پیش از این هم اتفاق مشابهی در مورد جذب مارتین بریتویت رخ داد؛ زمانی که معلوم شد عثمان دمبله مصدومیتی طولانی دارد. بعد از مصدومیت تراشتگن، شزنی توسط یک پیج به بارسا لینک شده. دروازه‌بان لهستانی به‌تازگی از یوونتوس و فوتبال خداحافظی کرده بود. آلوارو والس هم جزو گزینه‌هاست، او این فصل بعد از سیلسن، دروازه‌بان دوم لاس‌پالماس است. مدیریت باشگاه‌ گزینه‌های آزاد را بررسی می‌کند و اگر گزینه جذابی نباشد نیم‌فصل به‌دنبال یک دروازه‌بان دیگر می‌رود.
   بازی در لاسرامیکا برای بلوگرانا دشوار نیست. آنها هر 6سفر آخر خود را به این ورزشگاه با برد تجربه کرده‌اند؛ 4بر یک (فصل ۲۰-۲۰۱۹)، 2بر یک(فصل ۲۱-۲۰۲۰)، 3بر یک (فصل ۲۲-۲۰۲۱)، یک بر صفر (فصل ۲۳-۲۰۲۲)، 4بر 3(فصل ۲۴-۲۰۲۳) و 5بر یک(فصل ۲۵-۲۰۲۴).
   392روز قبل یعنی 5شهریور1402لامین یامال 15ساله که برای نخستین بار برای بارسلونا فیکس شده بود، توانست در همین ورزشگاه تاریخ‌سازی کند و نخستین بازی رسمی‌اش را با یک پاس‌گل، 2ضربه به دیرک و 3دریبل موفق جشن بگیرد. یامال این بار هم درخشید. آمار مثلث هجومی بارسا در این فصل لالیگا: لواندوفسکی 6بازی، 6گل و 2پاس‌گل، یامال 6بازی، 3گل و 5پاس‌گل، رافینیا 6بازی، 5گل و 2پاس‌گل. مثلث LYR شامل لوا، یامال و رافینیا روی ۲۳گل تأثیرگذار بوده‌اند.
   آخرین باری که بارسایی‌ها 6بازی ابتدایی فصل را پیروز شدند، فصل 18-2017تحت هدایت ارنستو والورده بود. بارسلونا این فصل فقط 2بار به موناکو باخته.

آمار جانشین تراشتگن اصلا خوب نیست. ایناکی پنیا فصل 23-2022 5 بازی برای بارسلونا انجام داد با 7گل خورده و یک کلین‌شیت. او فصل قبل در 17بازی ‌آمار 32گل خورده و 3کلین شیت و این فصل هم یک بازی برای بارسا انجام داده و کلین‌شیت کرده. در مجموع پنیا در 23‌بازی، 39‌گل خورده دارد با 5‌کلین شیت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید