• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 2 مهر 1403
کد مطلب : 235494
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYqrj
+
-

اخبار کوتاه

حسین انتظامی به ارشاد برگشت
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حسین انتظامی را به‌عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد. حسین انتظامی نخستین معاون توسعه وزارت فرهنگ است که سابقه 2 معاونت تخصصی (مطبوعاتی و سینمایی) را در کارنامه خود دارد و در دولت دوازدهم دستیار ارشد وزیر فرهنگ و رئیس سازمان سینمایی بود. پیش از او، سید محمود اسلامی این سمت را برعهده داشت که طی مراسمی در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تودیع شد.

ثبت‌نام مدارس  ادامه دارد
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان به نسبت سال‌های گذشته در بالاترین درصد خود قرار دارد. در تاریخ آموزش و پرورش سابقه ندارد که دانش‌آموزان در این حد ثبت‌نام کرده باشند بنابراین فرایند ثبت‌نام همچنان برای کسانی که بازمانده‌اند و نتوانسته‌اند به‌دلیل جابه‌جایی ثبت‌نام کنند، ادامه دارد. اگر خانواده‌ها در مواردی به مشکل برخورد کردند، حتما به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند تا در آنجا مدرسه مشخص شده و ثبت‌نام آنها انجام شود.

هدیه پاییزی پلیس به تهرانی‌‎ها
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران گفت: با تدابیری که اندیشیده شد، 5هزار کلاه کاسکت برای موتورسوارانی که با دانش‌آموزان خود به مدارس تشریف می‌برند درنظر گرفته شده که هم به اولیا و هم به دانش‌آموزانی که ترک‌نشین هستند، اهدا می‌شود. هریک از دانش‌آموزان به‌عنوان یک همیار پلیس و نماینده پلیس راهور تهران بزرگ در خانواده‌های خود حضور دارند و باید درخصوص استفاده از کلاه ایمنی تذکر دهند. شعار همیشگی پلیس راهور تهران بزرگ «همه با هم کلاه ایمنی» است که پلیس همیشه بر آن تأکید دارد. موتورسواران باید قبل از آنکه موتورسیکلت خود را روشن کنند این وسیله مهم و حیاتی را بر سر بگذارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید