• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 2 مهر 1403
کد مطلب : 235488
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5gjY
+
-

تنبیه نظامی آمریکایی برای استفاده از استارلینک

تنبیه نظامی آمریکایی برای استفاده از استارلینک

ماه گذشته بود که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند افسران نیروی دریایی آمریکا به‌دلیل نصب تجهیزات استارلینک روی یک ناو جنگی مجازات شدند. این اقدام غیرمجاز منجر به محاکمه متخلفان در دادگاه نظامی و تنزل درجه افسر ارشد شد. آسوشیتدپرس نوشت:
بازرسان نیروی دریایی آمریکا یک فرمانده نیروی دریایی را که می‌خواست اینترنت داشته باشد بازداشت و توبیخ کردند، به این دلیل که او و سایر افسران و سربازان قصد داشتند رسانه‌های اجتماعی را دنبال کنند و حین اعزام به مأموریت‌های دریایی فیلم تماشا کنند.
آنها یک بشقاب ماهواره غیرمجاز استارلینک را روی یک کشتی جنگی نصب کرده بودند و با دروغ گفتن به افسر فرمانده خود تلاش کردند وجود آن را مخفی نگه دارند.
این در حالی است که دسترسی به اینترنت برای کشتی‌های نظامی آمریکا که در حال حرکتند محدود شده تا از پهنای باند رادیویی آنها حفاظت شود.
به دلایل مختلف، ازجمله امنیت عملیات، دسترسی خدمه به اینترنت حین انجام مأموریت محدود می‌شود تا کشتی‌ها را از حملات آنلاین در امان نگه دارد.
گفته شده کشتی آمریکایی برای استقرار در غرب اقیانوس آرام در آوریل۲۰۲۳ آماده می‌شد و فرمانده یادشده طی نقشه‌ای تلاش کرده بود تا شبکه مخفی و غیرمجازی را برای استفاده انحصاری آنها در کشتی راه‌اندازی کند.
بنابراین در حالی ‌که ملوانان عادی کشتی آمریکایی بدون اتصال به اینترنت زندگی می‌کردند، رؤسای آنها تلاش می‌کردند یک بشقاب اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را بر بالای کشتی نصب‌ کنند.
نیروی دریایی آمریکا به صورت چراغ‌خاموش فرمانده ارشد کشتی جنگی یو‌اس‌اس منچستر را در سپتامبر۲۰۲۳ برکنار کرد و اطلاعات مربوط به بخش‌هایی از تحقیقات از او را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
براساس نتایج تحقیقات منتشرشده، بیش از 12افسر ارشد دیگر از اینترنت استارلینک برای ارسال پیام به خانه و اطلاع از اخبار استفاده کردند و پس از اینکه متوجه شدند سیگنال بی‌سیم تمام مناطق کشتی را پوشش نمی‌دهد تقویت‌کننده‌های سیگنال را حین توقف در هاوایی خریداری کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید