• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 1 مهر 1403
کد مطلب : 235472
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Rgxmq
+
-

اعدام با تزریق کشنده در کارولینای جنوبی

اعدام با تزریق کشنده در کارولینای جنوبی

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که «فِرِدی اوونز» 46 ساله عصر دیروز بعد از انجام تزریق کشنده، مرده اعلام شد. این اولین اعدام بعد از 13‌سال در ایالت کارولینای جنوبی واقع در جنوب‌شرقی آمریکا بود.
این فرد در سال 1999 دو سال بعد از سرقت مسلحانه از یک فروشگاه که به قتل کارمند زن 41 ساله آن در شب هالووین سال‌1977 منجر شد، به اعدام محکوم شده بود.
در تصاویر منتشر شده از این سرقت و قتل، دو نفر در ساعات بامدادی با نقاب وارد فروشگاهی در گرین‌ویل کارولینای جنوبی می‌شوند و بعد از سرقت 37 دلار از صندوق، زن فروشنده را به پشت فروشگاه می‌برند و وقتی نمی‌تواند گاوصندوق را باز کند، با شلیک گلوله به سرش او را می‌کشند.
در جریان محاکمه، استیون گلدن، متهم دوم شهادت داد که اوونز بود که به این زن شلیک کرد، اما بعد شهادت خود را پس گرفت؛ با این حال، دادگاه عالی ایالت کارولینای جنوبی حکم خود را تغییر نداد.  این اعدام، اولین مورد از پنج اعدامی است که قرار است هفته آینده در سراسر ایالات متحده اجرا شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، امسال 14 مورد اعدام در آمریکا انجام شد، سه مورد در آلاباما، سه مورد در تگزاس، دو مورد در میزوری، دو مورد در اوکلاهما و یک مورد در هر یک از چهار ایالت کارولینای جنوبی، فلوریدا، جورجیا و یوتا.

روش‌های اجرای احکام اعدام در آمریکا
تزریق کشنده، صندلی الکتریکی، گاز کشنده شامل سیانید، جوخه تیراندازی، حلق آویز کردن و هیپوکسی نیتروژن (فرآیندی که هدف آن ایجاد خفگی از طریق وادار کردن فرد به استنشاق نیتروژن خالص با غلظت کشنده از طریق ماسک گاز است)، روش‌های اجرای احکام در آمریکا هستند؛ دیوان عالی آمریکا تاکنون هیچ روش اجرای اعدامی را مغایر قانون اساسی تشخیص نداده است.
با وجود این، تزریق کشنده، روشی ارجح برای اجرای احکام اعدام در آمریکا محسوب می‌شود و سبب شده تا استفاده از دیگر روش‌ها برای اجرای احکام چندان مورد توجه یا بحث نباشند؛ با وجود این، مخالفت تولیدکنندگان داروهای مورد استفاده در اعدام به روش تزریق کشنده با ارائه آن‌ها، سبب شده تا برخی از ایالت‌های آمریکا به فکر استفاده از روش‌های جایگزین در صورت ممکن نبودن تزریق کشنده بیفتند. در عین حال، اجرای نخستین حکم اعدام با اتاق گاز یا هیپوکسی نیتروژن در ایالت آلابامای آمریکا ورق این ماجرا را برگردانده است.

روش اعدام با جوخه تیربار و صندلی الکتریکی در آمریکا
دشواری تهیه داروهای مورد نیاز برای اجرای حکم اعدام با استفاده از روش تزریق کشنده، سبب شده تا شماری از ایالت‌های آمریکایی به دنبال احیای روش اعدام با جوخه تیربار باشند.
ایالت‌هایی مانند آیداهو، می‌سی‌سی‌پی، یوتا، اوکلاهما و کارولینای جنوبی در همین چارچوب اعدام با جوخه تیربار را مجاز اعلام کرده‌اند.
آخرین حکم اعدام با روش تیراندازی کشنده در ژوئن ۲۰۱۰ (خرداد ۱۳۸۹) در زندان ایالتی یوتا اجرا شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید