• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 1 مهر 1403
کد مطلب : 235429
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VmBDM
+
-

قیمت مسکن در شمال تهران از آمریکا هم گران‌تر است

متوسط قیمت مسکن در تهران از متری ۸۰میلیون تومان گذر کرده و قیمت ملک در محله‌های شمال تهران از قیمت خانه‌های محله‌های اعیان‌نشین آمریکا هم بیشتر شده است.
 ویلایی در نزدیکی بوستان سنبل در محله فرمانیه که ۳۰ سال پیش ساخته شده، با قیمت ۵۲۰میلیارد تومان در یکی از سکوهای فروش اینترنتی مسکن برای فروش آگهی شد.
این در حالی است که خانه فوتبالیست مشهور، لیونل مسی در فلوریدای جنوبی آمریکا با ۹۰۰متر فضای نشیمن، ۸اتاق‌خواب، ۹حمام، استخر، سونا، مناظر دیدنی و یک اتاق استراحت ۱۵۰متری با احتساب دلار ۵۰هزار تومانی فقط ۵۰۰میلیارد تومان می‌ارزد.
سال۹۵ قیمت هر مترمربع مسکن در تهران ۴میلیون تومان بود و در کمتر از ۸سال این شاخص ۲۰برابر شد. هم‌اکنون قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت ۸۰میلیون تومان است و اگر یک استاد تمام دانشگاه اروپایی همه حقوق خود را ذخیره کند و هزینه خوراک و پوشاک نداشته باشد، ۷سال طول می‌کشد تا یک خانه ۱۰۰متری در محله متوسط تهران خریداری کند.
مسکن، نیمی از هزینه زندگی خانواده‌ای ساکن پایتخت را به ‌خود اختصاص می‌دهد و افزایش قیمت این کالای اساسی بیشترین فشار را بر معیشت خانواده وارد می‌کند.
وزیر سابق راه و شهرسازی، عباس آخوندی ورود دولت به بازار مسکن را دام می‌دانست و معتقد بود که قیمت مسکن از سازوکارهای اقتصاد کلان پیروی می‌کند و برای حل مسئله مسکن باید شرایط اقتصاد کلان را با راهبرد ارتباط با دنیا بهبود داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید