• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 1 مهر 1403
کد مطلب : 235400
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5gqY
+
-

پایان 64سال نویسندگی

یادبود
پایان 64سال نویسندگی

محمود حکیمی، یکی از نویسندگان و مترجمان پرکار ایرانی که چند روز قبل به‌دلیل عفونت ریه در بیمارستان شریعتی بستری شده بود، بامداد روز جمعه، ۳۰ شهریور دارفانی را وداع گفت.

او، استاد تاریخ اسلام بود و داستان‌هایی با زبان ساده برای پیامبران می‌نوشت. او یکی از سالم‌ترین داستان‌نویسان در زمینه تاریخ زندگی انبیاء بود.

او نویسندگی را از سال ۱۳۳۹ در مجله کیهان بچه‌ها شروع کرد که 4سال ادامه داشت. نخستین کتاب دینی حکیمی در سال ۱۳۴۷ درباره زندگانی مصعب‌بن عمیر، صحابی قهرمان پیامبر اسلام(ص) بود که با عنوان «اشراف‌زاده قهرمان» به چاپ رسید و مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفت.

حکیمی از سال۱۳۴۷ به جمع نویسندگان مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام» پیوست و از سال۱۳۵۰ نوشتن داستان‌های دینی را در این مجله وزین حوزه علمیه آغاز کرد. او گفته است: «هر‌داستان گاهی بسیار طولانی بود. آخرین داستان دنباله‌دار من در این مجله «شکوفایی‌تشیع» نام دارد که تاکنون ۱۸ بخش آن در ۱۸ شماره به چاپ رسیده است.»

محمود حکیمی در زمینه ادبیات، تاریخ تمدن و تاریخ اسلام قلم زده و کتاب‌های بسیاری را نیز ترجمه کرده است. داستان‌هایی از عصر ناصرالدین‌شاه، مجموعه 4جلدی «هزار و یک حکایت تاریخی»، رمان پرفروش «نقابداران‌جوان»، مجموعه ۲۲جلدی «تاریخ‌تمدن» و ده‌ها اثر دیگر از نوشته‌های این نویسنده پیشکسوت است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید