• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 29 شهریور 1403
کد مطلب : 235333
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Z4J9R
+
-

رقابت 2شرکت بزرگ نوشابه‌سازی‌، سوژه فیلم تازه اسپیلبرگ

رقابت 2شرکت بزرگ نوشابه‌سازی‌، سوژه فیلم تازه اسپیلبرگ

درامی اجتماعی با نام «جنگ‌های کولا» به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ جلوی دوربین می‌رود.
همانطور که از نام فیلم پیداست، خط اصلی داستان آن درباره رقابت‌ها و جنگ‌های 2شرکت بزرگ نوشابه‌سازی است.
در 2دهه 70 و 80میلادی، 2شرکت نوشابه‌سازی‌ کوکاکولا و پپسی‌کولا در رقابتی سخت و تنگاتنگ تلاش داشتند بازار نوشیدنی را در اختیار و سلطه خود بگیرند.
این درگیری و تنش در اواسط دهه80 به اوج رسید و جنجال‌های رسانه‌ای و عمومی فراوانی با خود به
همراه داشت.
فیلمنامه «جنگ‌های کولا» را تیم دونفره جیسن شومان و بن کوئین می‌نویسند، که دومی به‌دلیل فیلمنامه‌های انیمیشن «ماشین‌ها» (۲و۳) شهرت زیادی دارد.
در فیلمنامه دراین‌باره بحث می‌شود که چگونه مدیران شرکت پپسی تلاش کردند شرکت کوکاکولا را از صدرنشینی در بازار تولید و فروش نوشابه‌های خانوادگی به پایین بکشند. نبرد این 2شرکت بزرگ تجاری تا آنجا پیش رفت که پای تعدادی از ستارگان سرشناس عالم هنر را به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه‌ای این شرکت‌ها باز کرد. در همان ایام شرکت مایکل جکسون در یکی از این تبلیغات تلویزیونی با جنجال بسیار زیادی همراه شد.
تولید «جنگ‌های کولا» در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز معلوم نیست چگونه کاراکترهایی در دل خود خواهد داشت؛ ولی درحالی‌که هنوز زمانی برای شروع فیلمبرداری تعیین نشده، انتخاب بازیگران شروع شده است. منابع نزدیک به سازندگان فیلم گفته‌اند که قرار نیست از وجود ستارگان معروف و سرشناس در نقش‌های اصلی آن
استفاده شود.  رسانه‌های گروهی با اشاره به حضور 2هنرمند برجسته و معروف هالیوودی در پشت دوربین فیلم، اینگونه اظهارنظر می‌کنند که منتقدان و تماشاگران سینما باید منتظر یک حادثه مهم و هیجان‌انگیز سینمایی دراین‌باره باشند. این در حالی است که از زمان شروع بحث درباره تولید «جنگ‌های کولا»، بسیاری در صنعت سینمای آمریکا نسبت به آن از خود هیجان زیادی نشان داده‌اند و گفته می‌شود بسیاری از اهالی هنر دراین‌باره هیجان‌زده شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید