• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 26 شهریور 1403
کد مطلب : 235054
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgA58
+
-

قیمت‌ها در بازار شهریور ماه رقابتی‌تر است

رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان: کیف و کفش‌های ارزان هم به اندازه یک سال تحصیلی کار می‌کنند

قیمت‌ها در بازار شهریور ماه رقابتی‌تر است

در سال‌های اخیر، افزایش قیمت‌ها در بسیاری از کالاها ازجمله کیف و کفش، دسترسی اقشار کم‌درآمد جامعه به این محصولات را با چالش جدی روبه‌رو کرده است. به‌منظور رفع این مشکل، تولیدکنندگان و صنف‌های مربوطه تلاش‌هایی را برای تولید محصولات با قیمت مناسب آغاز کرده‌اند. احمد گازرانی، رئیس صنف کیف و کفش چرم همدان به بررسی چگونگی تولید کفش و کیف با قیمت ارزان‌تر و با کیفیت قابل‌قبول پرداخته است.

تولید کفش ارزان
طی سال‌های اخیر قیمت‌ها در خیلی از کالاها ازجمله کیف و کفش سیر صعودی داشته است. رئیس اتحادیه کیف‌وکفش چرم همدان درباره نحوه ارائه کیف و کفش با قیمت ارزان‌تر می‌گوید: خیلی از برندهای کیف و کفش نیز دچار همین افزایش قیمت شده است. به همین دلیل در اتحادیه با تولیدکنندگان کیف و کفش جلساتی برگزار شده تا بتوانیم هم فکری هم اجناسی تولید کنیم که افراد با بضاعت مالی کم نیز توان تهیه کیف‌وکفش را داشته باشند.

کیفیت جنس ارزان
به‌گفته احمد گازرانی در حال حاضر در همدان یک کارخانه تولیدی کفش‌های مردانه را با قیمت 65 تا 95 هزار تومان و کفش‌های اسپرت برای تمام سنین با همین حدود قیمت تولید و به شهرهای دیگر نیز ارسال می‌کند. کفش‌هایی که برای ورزش نیز استفاده می‌شود با قیمت 150 تا 200 هزار تومان نیز در این کارخانه تولید می‌شود. به‌طور حتم این تولیدات کیفیت کفش‌های تولید شده با قیمت‌های بالا را ندارند، اما خریداران مخصوصا برای فرزندان محصل‌شان راحت‌تر می‌توانند این تولیدات را خریداری کنند.

کیف مناسب برای مدرسه
کیف‌های چرمی و برندهای وارداتی قیمت‌های بالایی دارند، احمد گازرانی با بیان این مطلب، درباره تولید کیف با قیمت ارزان  توضیح می‌دهد: به همین دلیل سفارش‌های زیادی مخصوصا از سوی خیران برای تولید کیف ارزان به تولیدکنندگان داده می‌شود. با توجه به این مسئله تلاش کردیم تا کیف‌های باکیفیت مقبول و قیمت ارزان تولید کنیم، ‌در حال حاضر ارزان‌ترین کیف تولید داخل 120هزار تومان است، درحالی‌که اجرت ساخت یک کیف حدود 90هزار تومان تمام می‌شود. این کیف‌ها نیز به‌منظور یاری رساندن و ایجاد توان خرید برای عموم خانواده‌ها که توان مالی پایینی دارند تولید شده است. این در حالی است که مصرف‌کنندگان باید در استفاده از این کیف‌وکفش‌های ارزان کمی مراعات کنند، ‌درست است که این اقلام کیفيت بالایی ندارند، اما جوابگوی استفاده در یک سال تحصیلی هستند.

خرید کیف وکفش ارزان به‌صرفه است؟
گازرانی توضیح می‌دهد: درست است که ما تلاش می‌کنیم کیف و کفش‌هایی با قیمت پایین تولید کنیم، اما این را نیز باید بگویم که این تولیدات با استقبال خوبی روبه‌رو نشده است. شاید به‌خاطر قیمت پایین، مردم این ذهنیت را پیدا کنند که مثلا کیف تولید شده اصلا قابل مصرف نباشد، درحالی‌که اینگونه نیست. این تولیدات قابل رقابت با تولیدات برند نیستند، اما برای گذران یک سال تحصیلی قابل استفاده هستند. اگر از هر کیف و کفشی به خوبی و درست استفاده نشود، عمر کوتاهی خواهد داشت.

بهترین زمان برای خرید
رئیس صنف کیف‌وکفش چرم همدان درباره بهترین زمان برای خرید کیف و کفش مدرسه می‌گوید: همه ساله در شهریورماه نمایشگاه‌ها و حراج‌هایی برای ارائه کیف و کفش برگزار می‌شود و کالا‌ها در این نمایشگاه‌ها با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد. هرچه به آخر فصل و شروع مدارس نزدیک می‌شویم، ‌تولیدکنندگان، تلاش می‌کنند تا تولیدات خود را به بازار ارائه کنند و به فروش برسانند، حتی با سود بسیار کم، زیرا بعد از اتمام این بازه زمانی اجناس آنها دیگر روی دست‌شان می‌ماند. با توجه به تورم در سال‌های اخیر، مردم نیز بیشتر خرید‌های مربوط به مدارس فرزندان را در اواخر شهریور و اوایل مهر انجام می‌دهند، این مسائل باعث شده تا اجناس به‌طور رقابتی در این بازه زمانی در بازار ارائه شود. بنابراین بهترین زمان برای خرید کیف و کفش ارزان از 20شهریور تا اوایل مهرماه است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید