• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2350
+
-

در شهر

  نیاز مجسمه‌های موزه علی‌اکبرخان به مرمت و قالب‌گیری

مجسمه‌های موزه علی‌اکبر‌خان صنعتی نیازمند مرمت، ‌قالب‌گیری و شبیه‌سازی‌ است. به گزارش مهر، سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرده این موزه پس از احیا به هلال احمر واگذار شد و تعامل جدیدی در این رابطه صورت نگرفت. این مجموعه در اختیار موزه‌های هلال احمر است و هدف شهرداری خارج کردن این موزه از نابسامانی و احیای آن بود، اما هم‌اکنون سازمان زیبا‌سازی‌ دخالتی در اداره آن ندارد؛ مگر اینکه وارد تعامل جدیدی با این جمعیت شود. طبق اعلام این سازمان بازگشت و احیای این موزه به سبد فرهنگی شهر مورد تأکید مدیریت شهری است.

مجسمه‌های موزه علی‌اکبرخان صنعتی نیاز به مرمت، قالب‌گیری و شبیه‌سازی‌ دارد و اگر برای مجسمه‌ها مشکلی رخ دهد، قالبی برای ساخت مجدد این مجسمه‌ها وجود ندارد. سازمان زیباسازی پیشنهاد اداره این موزه را به‌صورت هیأت امنایی ارائه داده تا 2نفر از شهرداری تهران، 2نفر از هلال احمر و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری شهر تهران اعضای آن باشند، اما هلال احمر به‌دلیل وجود ساختاری برای اداره موزه‌ها در این جمعیت این پیشنهاد را نپذیرفته است.

  حضور 17شرکت خارجی و داخلی در مناقصه 630دستگاه واگن مترو

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آخرین وضعیت مناقصه 2000دستگاه واگن مترو برای تهران و کلانشهرها را تشریح کرد. هیربد معصومی درباره آخرین وضعیت تأمین 2000دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران و سایرکلانشهرها به انتشار اسناد مناقصه ۶۳۰دستگاه واگن مترو برای متروی تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: اسناد مناقصه ۶۳۰واگن مترو برای تهران را انتشار داده‌ایم و ۱۲شرکت خارجی و ۵شرکت داخلی در این مناقصه شرکت کرده‌اند. معصومی افزود: هنوز پاکت‌های مربوط به این مناقصه باز نشده که امیدواریم هرچه زودتر این  کار انجام شود تا در نهایت ۶۳۰ واگن مترو به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه شود. همچنین به شرکت‌های خارجی تا ۱۹ دی‌ماه جاری فرصت داده‌ایم تا اسناد مناقصه۶۳۰ واگن متروی تهران را تحویل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دهند.

وی با بیان اینکه براساس تکلیف شورای اقتصاد، ۵۵ درصد این واگن‌های مترو بایستی در داخل کشور تولید شوند، گفت: برای سایر کلانشهرهای کشور نیز شامل مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، کرج، قم و کرمانشاه در حال برگزاری مناقصه هستیم. وی با اشاره به اینکه به‌منظور توسعه خطوط مترو، شهرداری‌ها قصد انتشار اوراق مشارکت دارند، اظهار کرد: در حقیقت توسعه مترو هزینه گزافی را می‌طلبد و بایستی برای احداث هر کیلومتر آن حدود ۱۵۰میلیارد تومان (بدون احتساب ناوگان) هزینه کرد؛ ضمن اینکه حمل‌ونقل ریلی شهری جزو آن دسته از حمل‌ونقل‌هایی است که شهرداری بایستی همواره به آن سوبسید دهد و در عین حال توسعه آن نیز دقیق باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :