• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
یکشنبه 25 شهریور 1403
کد مطلب : 234890
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5mXK
+
-

بازگشایی کلینیک مشاوره آنلاین شهروندی

۳ خدمت جدید شهرداری تهران در رویداد امیدو افتخار رونمایی شد

گزارش
بازگشایی کلینیک مشاوره آنلاین شهروندی

محمد سرابی-روزنامه‌نگار

تکریم شهروندان در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار دارد و در راستای همین رویکرد، مراسم رونمایی از ۳خدمت جدید روز گذشته در قالب یکصدوچهل‌ودومین رویداد
 امید و افتخار، با حضور مجید باقری، معاون شهردار تهران و محمدعلی الفت‌پور، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در خیابان بهشت برگزار شد. شناسه سازمانی کارکنان، سامانه سؤالات متداول و کلینیک مشاوره شهروندی، خدمات جدیدی هستند که با بهره‌برداری از آنها مدیریت شهری در راستای ارائه خدمات به شیوه هوشمند گام برداشته است.

شناسه سازمانی کارکنان شهرداری تهران
(کیو آر کد - تهران ۳۶۰درجه)

این سامانه در راستای تکریم ارباب‌رجوع و با نظر شهروندان راه‌اندازی شده است. شهروندان در این سامانه از طریق اسکن کیو‌آر‌کد که روی اتاق کارکنان شهرداری تهران نصب شده است، رضایت یا نارضایتی خود را در سامانه ثبت و اعلام می کنند. اعتمادسازی برای عموم مردم و ایجاد حس خودکنترلی برای کارکنان، شکل‌گیری بانک اطلاعات یکپارچه، جامع و به‌روز از کارکنان، بهبود فرایندهای انجام کار، پایش مستمر و با کمترین خطا و هزینه از رضایت شهروندان و... اهم اهداف پیش‌بینی‌شده هستند.

سامانه سؤال‌های پرتکرار (FAQ)
این سامانه باهدف ارائه منبعی آسان و سریع به شهروندان برای پاسخ به سؤالاتشان در حوزه مدیریت شهری راه‌اندازی شده است. علاوه‌بر آن این سامانه به رفع ابهامات شهروندان کمک می‌کند. در واقع از طریق این سامانه سؤال‌های پرتکرار در حوزه‌های خدمات شهری و محیط‌زیست، حمل‌ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی، مالی و اقتصاد شهری، امور اجتماعی و فرهنگی، مدیریت بحران، برنامه‌ریزی و توسعه شهری، شهرسازی و معماری و حوزه شهردار طبقه‌بندی ‌شده‌اند. این سامانه در اپلیکیشن‌های شهری ازجمله شهرزاد در ‌دسترس است.

کلینیک مشاوره شهروندی
هدف از راه‌اندازی این کلینیک تکریم ارباب‌رجوع، پاسخ‌دهی برخط، صرفه‌جویی در هزینه و زمان شهروندان است. در فاز اول و به‌صورت پایلوت، خبرگان و افراد متخصص از حوزه شهرسازی و معماری شناسایی و شیفت‌بندی روزانه آنها تعیین و تلفن ویپ (انتقال صوت از طریق ارتباط اینترنتی) برای پاسخ‌دهی به شهروندان فعال شده است. در واقع سؤالات حوزه شهری به‌صورت تخصصی و علمی پاسخ داده می‌شود. در فاز بعدی ارائه خدمات در حوزه‌های تخصصی دیگری چون حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط‌زیست، مالی و اقتصاد شهری هم انجام می‌شود.

مدیریت شهری خود را متعهد به پاسخگویی می‌داند

مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تهران
: پیام راهبردی 3سامانه، این است که مدیریت شهری خود را به پاسخگویی ملزم و متعهد می‌داند. مطالبه حق شهروندان و پاسخگویی وظیفه ماست. بستر مناسب پاسخگویی باعث می‌شود که سرمایه اجتماعی ما افزایش پیدا کند. در جلسات متعدد شاهد بودم که هر مرحله از برنامه‌های جدید چقدر نیاز به هماهنگی دارد. طرح‌هایی که در شهرداری تهران ایجاد می‌شود در شهرهای دیگر هم انجام می‌گیرد که می‌توان از طرح من شهردارم نام برد. ۳سامانه جدیدی که رونمایی شدند هم قابلیت استفاده توسط شهروندان سایر شهرها را دارند.


خدمات بیشتری در راه است

محمدعلی الفت‌پور، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران:
سامانه‌های جدید محصول تلاش یک نفر و یک سازمان نیست، بلکه گروه‌های زیادی برای آنها زحمت کشیده‌اند. حوزه فعالیت مدیریت شهری گسترده است و امکان دارد نیروی انسانی در بعضی از زمان‌ها قادر به ارائه خدمات نباشد. با استفاده از این سامانه‌ها خدمت‌رسانی به شهروندان بدون معطلی و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود. امروز سامانه کیوآرکد برای ۲۰هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران عملیاتی شده است و سعی داریم تا پایان سال از خدمات بیشتری رونمایی کنیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید