• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2348
+
-

حق‌شناس: مدیریت شهری برای برگزاری نمایشگاه کتاب آمادگی کامل دارد

بازدید
حق‌شناس: مدیریت شهری برای برگزاری نمایشگاه کتاب آمادگی کامل دارد

صبح دیروز رئیس شورای اسلامی شهر تهران به همراه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا و احمد مسجدجامعی از نمایشگاه شهر آفتاب بازدید کرده و بر آمادگی کامل مدیریت شهری برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب تأکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی شورای شهر، محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید گفت: رویکرد شورا و شهرداری به موضوع فرهنگ و نشر کاملا حمایتی است و تمام و کمال آماده برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم. وی حضور محمدعلی نجفی به‌عنوان شخصی فرهنگی یا صالحی‌امیری، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایگاه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری را کاملا گویای رویکرد فرهنگی مدیریت شهری دانست. وی درباره احتمال بازگشت نمایشگاه کتاب به مصلی یا نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی تهران 18دوره میزبان نمایشگاه کتاب بود که با توجه به ایجاد مشکلاتی همچون گره‌های ترافیکی محل برگزاری نمایشگاه به مصلای تهران منتقل شد. به گفته حق‌شناس، این انتقال فرصتی را ایجاد کرد که به‌طور همزمان نمایشگاه بین‌المللی به کارهای تخصصی خود پرداخته و مصلی نیز در کنار کارکردهای مذهبی که برای آن طراحی شده است 9دوره میزبان نمایشگاه کتاب شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی افزود: البته در مصلی نیز پس از مدتی مشکلاتی ازجمله عدم‌هماهنگی مسئولان مصلی با برگزارکنندگان نمایشگاه و بروز ترافیک و... سبب شد محل برگزاری نمایشگاه کتاب به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل شود؛ چون بالاخره در اواخر دهه 40نمایشگاه بین‌المللی با توجه به شرایط آن زمان ایجاد شده بود و با گسترش شهر تهران و افزایش جمعیت، دیگر پاسخگوی نیاز‌های امروز شهر تهران نبود. حق‌شناس با اشاره به برگزاری 2دوره نمایشگاه کتاب در سال‌های 95و 96در شهر آفتاب گفت: متأسفانه در دوره پیش اتفاق خارج از انتظاری رخ داد؛ منظور بارندگی شدیدی بود که سبب شد آب به داخل بخشی از چادرهای موقت نمایشگاه نفوذ کند که موجب آزردگی تعدادی از ناشران داخلی و مهمانان بین‌المللی شد ولی در هرحال وزارت ارشاد باید تصمیم بگیرد که نمایشگاه در کدام محل برگزار شود.

از نظر رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، برگزاری نمایشگاه در هر کدام از این محل‌ها می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد اما باید درنظر گرفت که شهر به 9میلیون نفر جمعیت آن تعلق دارد نه بازدید‌کنندگان نمایشگاه! چون بالاخره هر روز هر شهروند تهرانی حدود 50دقیقه در ترافیک شهر می‌ماند و با برگزاری نمایشگاه‌ها این مدت به حدود یک ساعت و 10دقیقه افزایش می‌یابد و مشکلاتی همچون آلودگی هوا را نیز در پی دارد. حق‌شناس درباره حمایت مدیریت شهری از حوزه نشر و فرهنگ گفت: به همین دلیل از نمایشگاه کتاب نیز حمایت خواهیم کرد؛ ضمن اینکه نمایشگاه‌ها در تمام دنیا به‌عنوان مکمل کارآفرینی و مکانی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌‌های بزرگ هستند. این عضو شورای شهر تهران درباره موضوع واگذاری نمایشگاه شهر آفتاب گفت: به‌دلیل بدهی‌های شهرداری و طلب بانک شهر بحث واگذاری این مرکز نمایشگاهی مطرح شده بود اما با آغاز به‌کار شورای شهر دوره پنجم این انتقال متوقف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید