• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2271
+
-

تدوین بودجه سال 97 تهران بر اساس برنامه 5ساله

ملاک تدوین بودجه سال 1397شهرداری تهران، براساس برنامه شهردار تهران و موارد منطبق بر برنامه پنج‌ساله دوم شهر تهران خواهد بود. این خبر را مهدی پندار، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اعلام کرد و گفت: در قسمت منابع، سهم درآمدهای پایدار از مجموع درآمدهای شهرداری تهران 25درصد تعیین شده است. به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران وی اعلام کرد که صرفه جویی در هزینه‌ها و بازپرداخت دیون پیمانکاران، اقساط بانکی و بازپرداخت مربوط به اوراق مشارکت در اولویت شهرداری تهران قرار گرفته و یکی دیگر از تکالیفی که شورای شهر در تدوین بودجه سال1397برای شهرداری تهران مشخص کرده، کاهش 10درصدی کمک‌های شهرداری تهران به سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه است؛ بدین معنا که 5درصد از کمک‌های شهرداری براساس عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها در سال 1395کاهش یابد و 5درصد از طریق منابع درآمدی آنها تأمین شود. وی تصریح کرد: با توجه به رشد حداقل 10درصد حقوق، مزایا و شاخص بهای قیمت سال 95نسبت به سال 96، تحقق این تکلیف بسیار سخت است اما شهرداری نهایت تلاش خود را برای جامعیت بخشیدن به این تکلیف به‌کار خواهد بست.

پندار با تأکید بر اینکه بودجه سال 1397شهرداری تهران یک بودجه انقباضی خواهد بود، گفت: در بودجه سال آینده 10درصد افزایش حقوق و مزایای کارکنان و 12درصد افزایش حقوق و مزایای کارگران درنظر گرفته شده که ممکن است با توجه به مصوبه شورای‌عالی کار و هیأت وزیران این رقم تغییرکند. مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران، بدهی بسیار زیادی دارد که این بدهی از مدیریت شهری گذشته باقیمانده و باید برای تسویه آن در بودجه سال آینده و سال‌های بعد برنامه مشخصی وجود داشته باشد. وی یادآور شد: براساس تأکید شهردار محترم تهران، فعالیت‌های عمرانی باید به‌صورت کامل در بودجه دیده شود و با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

پندار، با بیان اینکه در بودجه سال آینده در قسمت مربوط به پروژه‌های عمرانی در دست اجرا کاهشی اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از 50درصد باشد و سال آینده به اتمام برسند در اولویت قرار می‌گیرند. وی اظهار داشت: همچنین ساماندهی حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی در پیش‌بینی اعتبارات سرمایه‌ای در اولویت قرار دارد. وی با بیان اینکه سهم مترو در بودجه سالانه همچون گذشته حفظ می‌شود یادآور شد: به‌منظور تأمین اعتبارات مترو، روش‌های جدید تأمین منابع درنظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید