• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 23 شهریور 1403
کد مطلب : 234765
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KOn5l
+
-

طرح وحدت امت بر پایه صدور انقلاب و مقاومت

سلاح اصلی مسلمین

سلاح اصلی مسلمین

ایران محور صدور انقلاب، پیام وحدت و محور مقاومت
«شما حامل پیام ملتی هستید که با انقلاب خود... تصمیم دارند با صدور پیام انقلاب اسلامی‌شان نه‌تنها کشورهای اسلامی، که مستضعفان جهان را با اسلام عزیز و حکومت عدل اسلامی آشنا سازند.... تنها و تنها به برکت اسلام و نورانیت آن و مقاومت مردم توانسته است کشورهای اسلامی را در شرق و غرب ارض و مظلومان جهان را در سراسر گیتی تکان داده و به اسلام جلب نماید.» 63/6/4

انقلاب اسلامی ایران در پی یک وحدت گسترده و جهانی است
«حتی بودائی‌ها بایستند در مقابل غرب، غرب را عقبش بزنند و در بین خودشان یک حکومت آرام، یک اجتماع آرام، همه ممالک سرجای خودش باقی هیچ‌کدام به هیچ‌کدام تجاوز نکنند، همه هم برادر باشند، اگر غیر خواست به آنها تجاوز کند، همه با هم هم‌ناله بشوند و جلو بروند.»
۴۳/۶/18

نتیجه صدور انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت در حکومت‌ها و شکل‌گیری حاکمیت فراگیر اسلامی است
«امیدوارم که همه ملت‌های اسلام که به واسطه تبلیغاتی که فعالیت‌هایی که از اجانب شد و اینها را از هم متفرق کردند و مقابل هم قرار دادند بیدار بشوند و همه با هم بشوند یک دولت بزرگ اسلامی. یک دولت زیر پرچم لااله الا‌الله تشکیل بدهند و این دولت بر همه دنیا غلبه بکند.»
 57/12/5

قیام لله حقیقت انقلاب اسلامی است
« واعظ خدا، واسطه رسول اکرم و ملت، همه ملت‌ها، ..... این یک موعظه این است که ان تقوموالله قیام کنید و نهضت کنید برای خدا. اهل معرفت... می‌گویند که اول منزل سلوک یقظه است، یعنی بیداری و به همین آیه تمسک می‌کند. خواجه عبدالله انصاری از منازل‌السائرین که منازل اهل سلوک را ذکر می‌کند اول منزل را منزل یقظه منزل بیداری ذکر می‌کند و این آیه شریفه را هم شاهد می‌آورد....تمام نهضت‌هایی که در عالم واقع می‌شود آن هم قیام است.»
 ۵۸/۷/18

صدور انقلاب گسترش قیام لله است در عالم
«ما اینکه بگوییم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنی غلط را از او برداشت نکنند که ما می‌خواهیم کشورگشایی کنیم. ما همه کشورهای مسلمین را از خودمان می‌دانیم. همه کشورها باید در محل خودشان باشند. ما می‌خواهیم این چیزی که در ایران واقع شد و این بیداری که در ایران واقع شد و خودشان از ابر قدرت‌ها فاصله گرفتند....این در همه ملت‌ها و در همه دولت‌ها بشود. آرزوی ما این است. معنی صدور انقلاب ما این است که همه ملت‌ها بیدار بشوند و همه دولت‌ها بیدار بشوند.»
۵۹/۷/28

طرح انقلاب اسلامی برای وحدت اسلامی، صدور انقلاب اسلامی است
این اسلامی که دولت‌های دست‌نشانده از آن دم می‌زنند و کنفرانس به‌اصطلاح وحدت اسلامی تشکیل می‌دهند اسلام ساخته و پرداخته سلاطین اموی و عباسی است...کرارا اعلام خطر کرده‌ام اگر ملت اسلام بیدار نشوند و به وظایف خود آگاه نگردند، اگر علمای اسلام احساس خطر نکنند و به‌پا نخیزند اگر اسلام واقعی که حاصل وحدت و تحرک کلیه فرق مسلمین در برابر بیگانگان است و ضامن سیادت و استقلال ملل مسلمان و کشورهای اسلامی است...پوشیده بماند و آتش اختلاف و تشتت در میان مسلمین افروخته گردد، روزهای سیاه‌تر و نکبت‌بارتری برای جامعه اسلامی در پیش است.»
۵۱/۱۲/24

تلاش اندیشمندان همگی مقدمه این قیام و وحدت است
« علمای اعلام و خطبای محترم کشورهای اسلامی دولت‌ها را دعوت کنند که از وابستگی به قدرت‌های بزرگ خارجی خود را رها کنند و با ملت خود تفاهم کنند؛ در این صورت پیروزی را در آغوش خواهند کشید. و نیز ملت‌ها را دعوت به وحدت کنند و از نژادپرستی که مخالف دستور اسلام است بپرهیزند و با برادران ایمانی خود در هر کشوری و با هر نژادی که هستند دست برادری دهند که اسلام بزرگ آنان را برادر خوانده. و اگر این برادری ایمانی با همت دولت‌ها و ملت‌ها و با تأیید خداوند متعال روزی تحقق یابد، خواهید دید که بزرگ‌ترین قدرت جهان را مسلمین تشکیل می‌دهند. به امید روزی که با خواست پروردگار عالم این برادری و برابری حاصل شود.»
(وصیتنامه)

نقطه آغاز این وحدت از ایران و سپس بین مسلمین است
«جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است.... از پانزدهم خرداد 42که حکومت مستکبران جبار در این سرزمین به اوج خود رسیده بود...تحولی که کمتر از 100 سال بعید به‌نظر می‌رسید با تقدیر خدای بزرگ در این ایام معدوده و ساعات محدوده تحقق یافت...و چه بسا که این تحول و دگرگونی، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد.»
 ۶۲/۳/15

این طرح وحدت براساس گسترش انقلاب و مقاومت است
«انقلاب ما هر چه هم که قوه‌های مادی‌اش کم باشد، این معنویت اسباب پیشرفت می‌شود....این قوت ایمان ملت ما باعث شد که با مشت و خون بر همه اینها غلبه کرد. و رمز این پیروزی، بعد از اینکه قوت ایمان در کار بود، همان قوت ایمان باعث شد که آن رمز حقیقی، که عبارت از وحدت کلمه ملت ما در این امر بود، موجب غلبه شود. این ثوره چون اسلامی بود و انسانی، مثل برق در تمام اقطار ایران، از آن دهکده‌های دورافتاده تا مرکز سرایت کرد و [به] همه اقشار ایران [رسید] و به واسطه همین وحدت کلمه بود که نتوانست این قوای شیطانی مقاومت کند، و سنگر را یکی پس از دیگری تحویل داد.» 57/11/28

امام راه ایجاد وحدت را قیام لله می‌داند. قیام لله ایجاد وحدتی حقیقی و توحیدی است
«این کلمه [قیام لله] تنها راه اصلاح در جهان است....خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده...قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از ده‌ها میلیون جمعیت شیعه را به‌طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی شهوت‌پرست پشت‌میزنشین شدند.»
۲۳/۲/15

نتیجه صدور انقلاب، حاکمیت هر ملت بر سرنوشت خودشان است
« امید است ان‌شاء‌الله تعالی این انقلاب شکوهمند و بزرگ که توانست طومار یک رژیم جبار 2500ساله را در هم بپیچد، رهنمودی برای سایر انقلاب‌ها و ملل مظلوم و تحت ستم باشد و بتوانند رژیم‌های مزدور و ستمکاری همچون رژیم بعث عراق و سایر رژیم‌های وابسته و مرتجع را از صحنه خارج کرده و سرنوشت خود را خودشان در دست گرفته، استقلال و عظمت خود را بازیابند.» 60/11/27 

این حاکمیت واحد فراگیر نافی استقلال و هویت و حاکمیت کشورهای اسلامی  نیست
«مرزها را اسباب جدایی قلب‌ها ندانند. مرزها جدا، قلب‌ها با هم....مسلمین با هم اتحاد پیدا کنند، با حفظ مرزهای خودشان، لکن قلب‌هایشان با هم متحد بشود.»
58/9/3






 

این خبر را به اشتراک بگذارید