• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 21 شهریور 1403
کد مطلب : 234730
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WnDW4
+
-

کتابخانه

پژوهشی درباره امام‌مهدی عج

کتاب «پژوهشی درباره امام‌مهدی(عج)» یکی از آثار آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر است که در آن به شماری از پرسش‌هایی که ذهن علم‌گرا و مادی‌نگر انسان امروز ممکن است نسبت به مهدویت داشته باشد، پاسخ می‌دهد. این کتاب 3مقدمه دارد و در ادامه پرسش‌هایی با عناوین زیر مطرح و به آنها پاسخ داده می‌شود: چگونه این عمر بلند برای مهدی (عج) فراهم شده است؟ چرا این همه پافشاری برای بلندی عمر مهدی؟ آماده‌سازی راهبر منتظَر چگونه به انجام رسیده است؟

مهدویت از منظر استاد مطهری

کتاب «مهدویت» اثر استاد شهید مرتضی مطهری، دیدگاه‌های این متفکر اسلامی درباره موضوع مهدویت را شرح می‌دهد. این کتاب شامل 8درس به عناوین حق و باطل، تکامل اجتماعی انسان در گذشته، دیدگاه‌های مختلف درباره آینده، عدلی کلی، وعده الهی، امدادهای غیبی در زندگی بشر، ایمان به غیب و قیام و انقلاب مهدی (عج) است. این کتاب از سوی انتشارات بینش مطهر منتشر شده است.

حدیث‌پژوهی مهدویت

کتاب «حدیث‌پژوهی مهدویت»، دفتر اول با موضوع فقه‌الحدیث روایات «باب فی‌الغیبه» کتاب شریف کافی، توسط گروه قرآن و حدیث «پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی» مرکز تخصصی مهدویت منتشر شده است. در این اثر اشاره شده که روایات معصومان علیهم‌السلام مهم‌ترین منبع شناخت و تبیین معارف مهدوی است و در پرتو فهم درست آن سخنان نورانی، می‌توان به شناخت صحیحی از امام مهدی(عج) و درجات بالایی از ایمان به موعود دست یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید