• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
سه شنبه 20 شهریور 1403
کد مطلب : 234643
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0g69G
+
-

ورود دادستان کل‌کشور به ماجرای ثبت‌نام دانش‌آموزان

ورود دادستان کل‌کشور به ماجرای ثبت‌نام دانش‌آموزان

انتشار آمار  ثبت نام نکردن 10 تا 12 هزار نفر در کلاس اول ، شوکی به سیستم آموزشی ایران وارد کرد؛ تا جایی که دادستان کل کشور وارد میدان شد و در دستوری ویژه، همه دادستان‌ها را برای حل این مشکل پای کار آورد. در این میان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به همشهری خبر داد که این آمار به‌دلیل افزایش ثبت‌نام‌ها در روزهای منتهی به مهر در حال کاهش است.

بخشنامه دادستان کل کشور به تمام استان‌ها
حجت‌الاسلام محمد موحدی، دادستان کل کشور در اقدامی بی‌سابقه با صدور بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها به کمک سیستم آموزشی آمد تا با تکیه بر ابزار اجرایی، آمار جاماندگان از تحصیل را کاهش دهد. در بخشی از این نامه به اطلاع‌رسانی «دفاتر حمایت از اطفال و نوجوانان، انجمن‌های اولیا و مربیان، سمن‌های فعال درخصوص آموزش کودکان و واحدهای آموزش و پرورش و گزارش‌های مردم» تکیه شده است.

ثبت‌نام مدارس بیشتر شد
رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با همشهری از تغییر آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: «به‌طور کلی آمارها نسبت به سال‌های قبل بهتر است و اکنون ثبت‌نام در کلاس اول به 98.3درصد از کل آمار دانش‌آموزان  این مقطع رسیده است. هفته گذشته آمار ثبت‌نام‌کنندگان دوره ابتدایی، 8میلیون و 994هزار نفر بود که در روزهای گذشته شاهد افزایش این آمار بودیم تا جایی که اکنون آمار ثبت‌نام‌کنندگان دوره ابتدایی 97.54درصد از کل دانش‌آموزان این مقطع شامل 9میلیون و 21هزار و 825دانش‌آموز می‌شود.» به‌گفته حکیم‌زاده «در تمام مقاطع تحصیلی نیز 15میلیون و 266هزار و 912دانش‌آموز ثبت‌نام کردند که 95.44درصد آمار دانش‌آموزان را شامل می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید