• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2345
+
-

با مردم

با مردم
با مردم

   سال نو میلادی

سلام. فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال نو میلادی را به هموطنان مسیحی تبریک و شادباش می‌گویم.

احمدپور از گیلان

  تحمیل شرایط به مصرف کنندگان

سلام. به‌نظر نمی‌رسد که مسئولان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف از افزایش ناگهانی اقلام ضروری مردم بی‌خبر باشند. همیشه این‌طوری بوده که ابتدا قیمت بعضی اجناس را به بهانه‌ای افزایش می‌دهند و به تبع آن سایر اقلام هم افزایش پیدا می‌کند. سپس با ورود دستگاهای ذیربط کمی قیمت‌ها را کاهش می‌دهند. در واقع شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که مصرف‌کننده ناچار می‌شود بین بد و بدتر یکی را انتخاب کند.

 2132...0939

  کمبود محل پارک خودرو

سلام. یکی از مهم‌ترین مشکلات حال حاضر کلانشهر‌ها به‌خصوص تهران، مشکل کمبود محل پارک وسایل نقلیه است. به طوری که زمینه‌ساز به‌وجود آمدن بخش مهمی از مشکلات دیگر، مانند آلودگی هوا، آلودگی‌های صوتی و همچنین باعث اتلاف وقت و هزینه شهروندان می‌شود. متأسفانه عدم‌تعادل میان جمعیت و سرانه پارکینگ در شهر‌ها، مکان یابی نامناسب و عدم‌توزیع منطقی پارکینگ‌ها در سطح شهر، باعث به‌وجود آمدن پارک‌های حاشیه خیابانی، توقف‌های دوبل و سرگردانی اتومبیل‌ها برای پیدا کردن محل پارک و در نتیجه سبب ایجاد اختلال در رفت و آمد و ایجاد ترافیک می‌شود. امیدواریم مسئولان ذیربط در پلیس راهور و شهرداری با برنامه‌ریزی مناسب برای حل این موارد اقدامی بکنند.

2436...0912

  انتقال وزارتخانه‌ها  با تشکر از روزنامه خوبتان. به‌نظرم در درازمدت باید برخی از وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که تعداد کارمندان و مراجعان آنها زیاد هستند، همچنین پادگان‌ها و مراکز نظامی به خارج از شهر انتقال داده شوند. با اینکه مسئولان ذیربط خودشان هر روز شاهد ترافیک سنگین در پایتخت هستند، چرا هیچ تکانی به‌خود نمی‌دهند؟

مددی از تهران

  افزایش حقوق 

سلام. درخصوص زمزمه افزایش حقوق نمایندگان لطف کنید این خاطره از مرحوم مدرس را بنویسید. گفته‌اند در دوران نمایندگی مرحوم مدرس برخی از نماینده‌ها گفته بودند حقوق نمایندگی کم است! ایشان جواب داده بود: وقتی نماینده شدید می‌دانستید حقوق چقدر است، اگر نمی‌خواهید استعفا دهید و به مردم بگویید با حقوق ۲برابر حاضر به نمایندگی هستید! اگر دوباره به شما رأی دادند، آن‌وقت حقوق را زیاد کنید!

یک شهروند از تهران

  دسترسی امدادگران

در رابطه با نحوه آمادگی برای زلزله، به‌نظرم راه‌حل فوری برای کاهش خطر و راه دسترسی خودروهای امدادگران به محله‌های زلزله زده، خرید واحدهای مسکونی و ایجاد پارکینگ طبقاتی و مانع شدن از پارک اتومبیل در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک مناطق جنوب شهر است.

عبدالله انصاری از تهران

  راهکارهای مبارزه با سرطان

با عرض سلام و سپاس بی‌پایان و خداقوت. تشکیل مداوم سمینارهای پزشکی و بهره‌گیری از نقطه نظرات صاحب‌نظران متخصص و با تجربه همراه با تحقیق و پژوهش قطعا سرانجام مفیدی در بر خواهد داشت. به فرض مثال شرکت استادان سرطان‌شناسی جهان در همایشی با این موضوع در تهران باعث شناسایی و آشکار شدن عوامل ایجاد سرطان و راهکارهای مبارزه با این بیماری خطرناک می‌شود.

6263...0938

  دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ!

سلام. در خبرها آمده بود که رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ اعلام کرده، به‌علت کاهش تخمگذاری مرغ، تخم مرغ گران شده است! لطفا به مسئولان ذیربط بگویید اگر برنامه‌ای برای مقابله با اینگونه گرانی‌ها ندارید، لااقل به شعور مردم احترام بگذارید.

دلسوخته وطن   

 

پاسخ مسئولان

 

هماهنگی با عوامل پلیس راهور برای اعمال قانون

در ستون با مردم روزنامه همشهری مورخه 12/9/96شهروندی گلایه کرده بود، برخی از ایستگاه‌های اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی در سطح شهر تهران، به محل پارک خودروهای شخصی تبدیل شده‌اند؛  به‌گونه‌ای که پهلوگیری اتوبوس‌ها در آن ایستگاه‌ها امکانپذیر نیست و اتوبوس‌ها ناچارند در وسط خیابان مسافران را پیاده یا سوار کنند.

در پاسخ به این پیام، مدیر روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرده است: با توجه به مطلب مطروحه از سوی شهروند محترم مبنی بر اشغال مکان اتوبوس‌ها به وسیله خودروهای متفرقه و مشکلات مربوط به پیاده و سوار شدن مسافرین در ایستگاه، به اطلاع می‌رساند حریم ایستگاه‌های اتوبوس با نصب تابلو و خط کشی مشخص شده است. اما برای پیگیری موضوع در جلسات فی‌مابین این شرکت با عوامل پلیس راهور، مقرر شد عوامل اداره راهنمایی و رانندگی از اشغال فضای ایستگاه‌ها توسط خودروهای متفرقه ممانعت کنند

این خبر را به اشتراک بگذارید