• دو شنبه 19 شهریور 1403
  • الإثْنَيْن 5 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 09
دو شنبه 19 شهریور 1403
کد مطلب : 234474
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WnDLg
+
-

شهادت خانواده در راه فلسطین

شهادت خانواده در راه فلسطین

شهید اسماعیل هنیه، عمر خود را در راه دفاع از آرمان‌های فلسطین و مبارزه با دشمن صهیونیستی سپری کرد و در این راه حتی با شهادت فرزندان و خانواده خود خم به ابرو نیاورد. به‌گفته طاهر النونو، مشاور اسماعیل هنیه، بیش از ۸۰ نفر از اعضای خانواده هنیه که همگی غیرنظامی بودند به شهادت رسیده‌اند. او می‌گوید: «از بین بردن مقاومت، توهمی در اذهان سران رژیم اشغالگر است. جنایات اشغالگران علیه خانواده‌های رهبران مقاومت و مردم ما در غزه، هرگز مقاومت را تسلیم نخواهد کرد. حاصل ازدواج اسماعیل هنیه با آمال هنیه ۱۳ فرزند بود که ۳ نفر از آنها طی حملات رژیم صهیونیستی در غزه و خواهر، برادر، برادرزاده و بسیاری از اقوام او در جنگ غزه به شهادت رسیدند.» در ادامه نگاهی داریم به جزئیات شهادت خانواده هنیه.
۱۷ اکتبر ۲۰۲۳
شهادت برادر و برادرزاده

در جریان درگیری رژیم صهیونیستی و حماس در حمله هوایی نیروهای اسرائیلی در محله شیخ رضوان در شهر غزه، ۱۴ عضو خانواده هنیه شهید شدند که برادر و برادرزاده هنیه در میان قربانیان بودند و چند تن دیگر از اقوام نزدیک او نیز مجروح شدند.
اوایل نوامبر۲۰۲۳
شهادت نوه دیگر

 همام نوه هنیه در یک حمله اسرائیل به فیض شهادت رسید.
اواخر نوامبر۲۰۲۳
شهادت نوه ارشد

جمال محمد هنیه نوه بزرگ هنیه نیز در یک حمله هوایی اسرائیل شهید شد.
۱۰ آوریل ۲۰۲۴
 شهادت ۳ پسر و تعدادی از نوه‌ها

۷ نفر از اعضای خانواده شهید اسماعیل هنیه ازجمله ۳ پسر و ۴ نوه‌اش در بمباران رژیم صهیونیستی،خودروی حامل آنها  در اردوگاه ساحلی هدف قرار گرفت و به شهادت رسیدند. آنها برای عرض تبریک عید سعید فطر به ساکنان اردوگاه الشاطی به آنجا رفته بودند.
۲۴ ژوئن ۲۰۲۴
 شهادت خواهر و ۱۰ نفر از اقوام

۱۰ نفر از اعضای خانواده هنیه ازجمله خواهرش در ۲۴ ژوئن در پی بمباران خانه آنها در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید