• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
دو شنبه 19 شهریور 1403
کد مطلب : 234473
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VmBA1
+
-

پدری که زندگی‌اش در راه جهاد و مقاومت سپری شد

وصیت پدر: عشق به مردم

وصیت پدر: عشق به مردم

خانواده شهید اسماعیل هنیه، رهبر جنبش حماس، به‌عنوان یکی از خانواده‌های مطرح در فلسطین، در تاریخ معاصر این کشور نقش مهمی ایفا کرده و به نمادی از مقاومت فلسطینیان در برابر ظلم و ستم تبدیل شده‌اند و حتی شهادت برخی از  اعضای این خانواده به‌عنوان دلیلی بر عزم و اراده قوی مردم فلسطین در مبارزه با اشغالگری تلقی می‌شود. در ادامه با خوانش روایت‌ها و خاطرات خانواده شهید هنیه در زندگی با این مرد بزرگ بیشتر آشنا می‌شویم.

مادرم همیشه نگران شهادت پدرم در خواب بود
 «عبدالسلام هنیه» فرزند شهید اسماعیل هنیه، رئیس فقید جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در یک مصاحبه تلویزیونی درباره احساس صادقانه مادرش و ترس همیشگی او از هدف قرار گرفتن شهید هنیه در خواب صحبت کرد. او گفت: «مادرم همیشه جلوی پنجره می‌خوابید تا خطر مرگ را درصورت هدف قرار گرفتن پدرم در خواب از او دور کند. هنگامی که از مادرم دلیل این رفتار را پرسیدم، گفت احساس می‌کنم خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، بمباران خواهد شد و به همین دلیل جلوی پنجره می‌خوابم تا موشک به من بخورد و مرگ را از پدرت دور کند. مادرم می‌گفت تمام شب را از خدا طلب آمرزش می‌کردم و از پدرت محافظت می‌کردم و از خدا می‌خواستم که او را حفظ  کند. 2‌ماه قبل از شهادت پدرم، مادرم اصلا از او جدا نمی‌شد و به پدرم می‌گفت: اگر می‌خواهی سفر بروی، من نیز همراهت می‌آیم و تا زمانی که اینجایی در کنارت هستم.»

پدرم همیشه شهادت را حس‌می‌کرد
 عبدالسلام درباره شهادت پدرش معتقد است: « پدرم همیشه شهادت را حس می‌کرد و می‌دانست که هر لحظه ممکن است این دنیا را ترک کند و 4 بار هدف سوء‌قصد قرار گرفت. پدرم به خواسته‌اش رسید و ما در یک انقلاب و مبارزه مداوم علیه رژیم اشغالگر هستیم. مقاومت با ترور رهبرانش پایان نخواهد یافت و حماس تا زمان آزادی به مقاومت ادامه خواهد داد. ما به او افتخار می‌کنیم و سرمان را بالا می‌گیریم.» او معتقد است خون پدرش با ارزش‌تر از خون کوچک‌ترین کودک فلسطینی نیست: «ما به اشغالگران می‌گوییم هر قدر هم که بکشید، نمی‌توانید جلوی راه و انقلاب مردم فلسطین را بگیرید. ترور هر یک از رهبران، انقلاب جدیدی را برای مردم ما و جهان اسلام زنده خواهد کرد. ارزش خون پدرم از خون کودکان یا مردم غزه بیشتر نیست، اشک ما نیز از اشک خانواده شهدا ارزشمندتر نیست.»

آخرین وصیت پدر
فرزند شهید اسماعیل هنیه از آخرین وصیت پدرش اینطور گفت: «تنها وصیت شهید هنیه به فرزندانش این بود که میراث او شامل عشق به مردم و کمک به آنها را حفظ کنیم و حافظ وحدت، مردم، محله، همسایگان، نزدیکان و خویشاوندان باشیم و حامل میراث او درخصوص روابط انسانی و برادرانه با همه مردم فلسطین باشیم. صحنه تظاهرات میلیون‌ها نفر در سراسر جهان و همچنین در مراسم تشییع از تهران تا دوحه حامل پیامی به امت و آزادگان جهان مبنی بر این محتوا بود که قضیه فلسطین، قضیه آنهاست.» فرزند رئیس فقید جنبش حماس درباره رابطه شهید هنیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: «محبت خاصی آن دو را به هم گره می‌زد. اتحاد امت اسلامی به‌منظور آزادسازی فلسطین، بخشی از رابطه بین شهید هنیه و رهبر انقلاب اسلامی ایران را تشکیل می‌داد.» فرزند شهید هنیه با اشاره به اینکه او یک شخصیت توافقی و یکی از ابزارهای همگرایی بین جناح‌های مختلف بود، گفت: «او در زندگی خود رویکرد وحدت، میهن، همبستگی و برادری را دنبال می‌کرد. شیخ احمد یاسین، بنیانگذار حماس اسماعیل هنیه را انتخاب کرد تا نزدیک‌ترین مرد به او باشد.»     
به نقل از شبکه المیادین


دختر هنیه:خون پدرم پیروزی را رقم می‌زند

«خوله هنیه» دختر اسماعیل هنیه درباره شهادت پدرش گفت: «خبر شهادت پدرم را با سربلندی و استواری دریافت کردیم. خداوند متعال را شاکریم که با شهادت پدرمان به ما اجر و قرب داد و این افتخار را نصیب ما کرد. کسانی که فکر می‌کنند با ترور پدرم آسوده خواهند شد، به آنها می‌گوییم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و به خدا سوگند که خون پدرم تا قیام قیامت دامنگیر آنها خواهد بود و به اذن خداوند متعال این خون پاک پیروزی را رقم خواهد زد... . ‌ای نتانیاهو اگر گمان می‌کنی که با این جنایت آسوده و پیروز شدی، نه تو پیروز نشدی؛ چراکه خون پدرم نوری است و به خواست پروردگار متعال خون اسماعیل هنیه این مجاهد بزرگ دامنگیر تو، ارتشت و تمامی نزدیکانت خواهد شد.
شبکه الجزیره

 

این خبر را به اشتراک بگذارید