• دو شنبه 19 شهریور 1403
  • الإثْنَيْن 5 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 09
دو شنبه 19 شهریور 1403
کد مطلب : 234461
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DR51n
+
-

تأثیرات عمیق قرائت قرآن در زندگی هنیه

نگاه
تأثیرات عمیق قرائت قرآن در زندگی هنیه

انس با قرآن کریم تأثیرات عمیق و مثبتی در زندگی این رهبر حماس ایجاد کرده بود. این چیزی است که از صحبت‌های نزدیکان و البته سخنرانی‌ها و بیانیه‌های اسماعیل هنیه می‌توان به خوبی درک کرد. قرآن برای اسماعیل هنیه نه‌تنها یک کتاب مقدس، بلکه منبعی از قدرت، امید و هدایت در زندگی شخصی و سیاسی‌اش بود. او که حافظ کل قرآن کریم بود گفته می‌شود در زمان شهادت هم کتاب قرآن همراهش بوده است. او معتقد بود که قرآن به مسلمانان دستور می‌دهد که در برابر دشمنان متحد شوند و از تفرقه پرهیز کنند. در نگاهی کلی می‌توان این تأثیرات را اینگونه توصیف کرد:
هدایت در مبارزه سیاسی: قرآن هنیه را در زمینه مبارزات سیاسی و اجتماعی نیز راهنمایی می‌کرد. او به‌آیات قرآن در سخنرانی‌ها و بیانیه‌های خود استناد می‌کرد تا پیام‌های مقاومت و پایداری را به گوش جهانیان برساند و بر حقانیت مبارزه فلسطینی‌ها تأکید کند.
تقویت روحیه و امید: قرآن به ‌عنوان منبع الهام و امید برای هنیه عمل می‌کرد. او در شرایط سخت و دشوار، به آیات قرآن متوسل می‌شد تا روحیه خود و دیگران را تقویت کند.
تربیت نسل جوان: او بر این باور بود که آموزه‌های قرآن می‌تواند نسل جوان را در مسیر درست هدایت کند و آنها را به مقاومت در برابر ظلم و ستم تشویق کند.
آرامش در بحران‌ها: بی‌شک آرامش و وقار این رهبر سیاسی در مواجهه با سخت‌ترین و جانگدازترین حوادث را می‌توان با تکیه او بر آیات قرآن، توجیه کرد. او در زمان‌های بحرانی، با قرائت آیات این کتاب آسمانی سعی می‌کرد تا به‌ خود و دیگران آرامش بخشد و در برابر فشارها و تهدیدات مقاومت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید