• چهار شنبه 21 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 11
یکشنبه 18 شهریور 1403
کد مطلب : 234396
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjvY2
+
-

گرینویچ

شرایط خاص روستای فوگری
روستای زیبایی به نام «فوگری» در کشور آلمان واقع شده که زندگی در آنجا، شرایط خاص خودش را دارد. برخلاف دیگر نقاط دنیا که معمولا صاحبخانه‌ها هر سال یا هر چند سال یک‌بار به مبلغ اجاره اضافه می‌کنند، در روستای فوگری ۵۰۰سال است که اجاره‌ خانه‌ها هیچ‌گونه تغییری نکرده و همچنان معادل 88/0 یورو برای کل سال است. یعنی اگر بخواهید در این روستا زندگی کنید، خیالتان از بابت اجاره خانه راحت است و می‌دانید که لازم نیست  هر سال نگران اضافه شدن اجاره خانه‌تان باشید. اما زندگی در این مکان شرط‌هایی ازجمله ۲سال زندگی در آگزبورگ و عضویت در کلیسای کاتولیک را دارد و اگر این شروط را نداشته باشید، نمی‌توانید در این روستا ساکن شوید.

3روز اعتصاب غذا برای یک آیفون
اخیراً، ویدئویی کوتاه در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شود که در یک فروشگاه موبایل در هند، پسری نوجوان بعد از 3روز اعتصاب غذا، مادر فقیرش را مجبور کرده برایش یک موبایل آیفون جدید بخرد. در این ویدئو که صاحب فروشگاه آن را ضبط کرده، مادر نوجوان می‌گوید که روزگارش را با فروش گل بیرون از یک معبد می‌گذراند و زندگی سختی دارد.
این ویدئو که توسط یک روزنامه‌نگار در فضای مجازی منتشر شده، میلیون‌ها بار دیده شده و کاربران، بازخوردهای گوناگونی نسبت به رفتار این نوجوان نشان داده‌اند. برخی این ویدئو را بسیار غم‌انگیز دانسته‌اند و درباره درک نوجوانان از شرایط زندگی والدینشان نظر داده‌اند و حتی این نوجوان را به شکنجه روحی و عاطفی مادرش متهم کرده اند. البته گروهی هم داشتن گوشی تلفن همراه به روز را حق این نوجوان هندی می‌دانند و امیدوارند این نوجوان بتواند پس از کسب درآمد با گوشی، به مادرش کمک مالی کند.

ورزشگاهی به‌نام ربکا
شهرداری پاریس ۶سپتامبر اعلام کرد که برای ادای احترام به ربکا چِپتِگی، یکی از دوندگان ماراتن پاریس که توسط نامزد سابقش به آتش کشیده شد، ورزشگاهی را در این شهر به یاد او نامگذاری می‌کند. ربکا چپتگی که ‌ماه گذشته در بازی‌های المپیک پاریس شرکت کرده بود، اخیرا به‌دنبال جراحات ناشی از سوختگی درگذشت. ان هیدالگو، شهردار پاریس با اشاره به قتل این دونده گفت: «به‌احتمال زیاد زیبایی، قدرت و آزادی او برای کسی که این قتل را انجام داد غیرقابل تحمل بود. پاریس او را فراموش نخواهد کرد. ما یک مکان ورزشی را به او اختصاص خواهیم داد تا یاد و داستان او در میان ما باقی بماند و به انتقال پیام برابری بازی‌های المپیک و پارالمپیک کمک کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید