• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 11 شهریور 1403
کد مطلب : 234244
+
-

سارق مسلح دوباره به بانک برگشت

پیگیری
سارق مسلح دوباره به بانک برگشت

سارق مسلح با تهدید کارمندان بانک توانست 51میلیون تومان پول نقد سرقت کند و بگریزد اما این پایان کار نبود، چرا که در کمتر از 24ساعت مأموران پلیس او را شناسایی و دستگیر کردند. ولی این سرقت چطور اتفاق افتاد و مأموران چگونه توانستند سارق مسلح را دستگیر کنند؟ به‌ گزارش همشهری، عقربه‌های ساعت12:20 دقیقه ظهر پنجشنبه را نشان می‌داد که مرد جوانی وارد بانک سپه خیابان شهید مطهری مشهد شد. او ماسک و کلاه داشت و یک کلت کمری در دست گرفته بود. مرد مسلح با تهدید کارمندان، آنها را وادار کرد تا کیسه‌ای را که همراهش بود، پر پول کنند و در ادامه با کیسه‌ای پر از پول از بانک فرار کرد. همزمان با فرار سارق مسلح، آژیر بانک به صدا درآمد و مأموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات در این‌باره آغاز شد. سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده ارشد انتظامی خراسان رضوی درباره این سرقت مسلحانه گفت: پس از سرقت در این شعبه، به سرعت مجموعه پلیس آگاهی مشهد مقدس عملیات را آغاز کرد و در همان ساعت‌های اولیه متهم شناسایی شد و تحت تعقیب نیروها قرار گرفت. او پس از اینکه متوجه شد در تعقیب پلیس آگاهی قرار دارد، در چند نوبت مخفیگاه خود را تغییر داد اما در نهایت پلیس با اشراف اطلاعاتی و تسلط میدانی سارق را دستگیر کرد که همه ۵۱میلیون تومانی که از بانک سرقت شده بود همراه موتورسیکلت، ماسک و کلاهی که در این سرقت استفاده شده بود، کشف شد. او ادامه داد: اسلحه‌ای برای این سرقت استفاده نشده بود، بلکه شیء در دست سارق ساختگی بود، در ۱۰ سال اخیر که همه بانک‌های سطح استان نگهبان مسلح داشتند، از هیچ بانکی سرقت اتفاق نیفتاده و این شعبه هم از یک‌ماه قبل با نگهبان بانک‌ قطع ارتباط کرده بود که سارق هم با توجه به اینکه این شعبه بانک فاقد نگهبان است این مکان را برای سرقت انتخاب کرده بود.

گفت و گو
اسلحه را با اسباب‌بازی پسرم ساختم


دستگیری سارق مسلح بانک سپه مشهد، آن هم در کمتر از 24ساعت از وقوع حادثه، باعث تحسین پلیس مشهد شده است. صبح دیروز سارق مسلح برای بازسازی صحنه سرقت به محل حادثه بازگردانده شد و در حاشیه بازسازی صحنه به سؤالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

از روز سرقت صحبت کن. وقتی وارد بانک شدی چه کار کردی؟
وقتی وارد شدم در همان ابتدا، کیفی را که برای حمل پول‌ها دستم بود به نخستین کارمند بانک دادم و بعد سلاحم را درآوردم و طرفش گرفتم. گفتم کیف را پر کن. او هم با خونسردی به طرف گاوصندوق رفت و همکارش کمک کرد و کیف را پر از پول کردند. من هم کیف را گرفتم ، سوار موتور شدم و درحالی‌که آژیر بانک به صدا درآمده بود فرار کردم.
برای اینکه کارمندان بانک را بترسانی و زودتر به پول برسی، چه تهدیدی کردی؟
فقط گفتم کیف را پر کنید.
فکر می‌کردی در این سرقت مسلحانه چقدر پول گیرت بیاید؟
بین 100 تا 200 میلیون تومان. شب وقتی کیف را باز کردم دیدم که پول‌ها حدود 51میلیون تومان است.
چطور شد که این بانک را برای سرقت انتخاب کردی؟
چند روز قبل به این فکر افتادم که از بانک سرقت مسلحانه انجام دهم. چون وضعیت مالی مناسبی نداشتم. از حدود 3-2روز قبل اینجا را زیر نظر گرفتم و به این نتیجه رسیدم که جای خوبی برای سرقت است. روز حادثه وارد کوچه شدم و دیدم که بانک خلوت است. ابتدا جرأت نکردم وارد شوم. رفتم و چند دور زدم و حدود 20دقیقه بعد برگشتم و دیدم 2مشتری در بانک هستند. نمی‌خواستم که به مردم آسیب بزنم. صبر کردم آنها که رفتند وارد بانک شدم. انگار که شیطان هلم داد و گفت برو و این کار را انجام بده.
فیلم‌های ضبط شده از صحنه سرقت نشان می‌دهد که هنگام ورود یک آجر با خودت آوردی و بین در گذاشتی. علت این کار چه بود؟
در فیلم‌ها دیده بودم. می‌خواستم بعد از وارد شدنم در همچنان باز بماند تا بتوانم راحت‌تر فرار کنم.
ظاهرا وسیله‌ای که با آن کارمند بانک را تهدید کردی کلت نبود. این وسیله را چطور ساختی؟
شبه کلت بود. در خانه با اسباب بازی پسرم وسیله‌ای شبیه کلت درست کردم.
در فاصله کمی از این بانک، بانک دیگری هم وجود دارد. چرا به آن بانک دستبرد نزدی و این بانک را انتخاب کردی؟
آنجا را هم دیده بودم اما چون آنجا نگهبان داشت و این باند نگهبان نداشت، تصمیم گرفتم از اینجا سرقت کنم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید