• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 11 شهریور 1403
کد مطلب : 234218
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Eljr0
+
-

26بازیکن و چند علامت سؤال

جمعه‌شب گذشته و بلافاصله بعد از پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، کادر فنی تیم ملی ایران اسامی 26بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی برای 2بازی شهریورماه اعلام کرد. تیم ملی ایران قرار است روزهای 15 و 20 شهریورماه با تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات دیدار کند و این لیست 26نفره برای همین 2بازی دعوت شده‌اند: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی، آرشا شکوری، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، علی نعمتی، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، امید نورافکن، محمد کریمی، محمد قربانی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، ‌اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، شهریار مغانلو و سردار آزمون.
از نکات جالب این لیست بازگشت حسین حسینی، کاپیتان استقلال است که مدتی بود دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شد. دروازه‌بان استقلال به تیم ملی بازگشته اما روزبه چشمی و رامین رضاییان همچنان پشت خط هستند و در این اردو نیز حضور ندارند. شاید غیبت رامین رضاییان، ستاره سمت راست خط دفاعی به سن و سال بالای او و جوانگرایی تیم‌ملی ربط داده شود اما در آن صورت حضور شجاع خلیل‌زاده 35ساله در دفاع میانی به‌سختی قابل توجیه خواهد بود. از دیگر نکات مهم این لیست 26نفره هم حضور 2بازیکن بدون باشگاه یعنی علیرضا جهانبخش و سامان قدوس است. ضمن اینکه سعید عزت‌اللهی بعد از مصدومیتی طولانی و 3ماه دوری از میادین در جمع دعوت‌شده‌ها حضور دارد. کارشناسان همچنین به حضور آرشا شکوری در لیست دعوت‌شده‌ها نیز انتقاداتی داشته‌اند اما ظاهرا کادر فنی این دروازه‌بان 18ساله را آینده تیم ملی درون دروازه می‌دانند و با وجود گل‌های زیادی که در تیم ضعیف هوادار دریافت کرده او را برای آشنا شدن با فضای تیم‌ملی در لیست‌های اخیر قرار داده‌اند. در لیست حاضر همچنین از امیرحسین حسین‌زاده و دانیال اسماعیلی‌فر، ستاره‌های لیگ برتر در هفته‌های ابتدایی خبری نیست.
بازی‌های شهریورماه تیم ملی، اولین‌ بازی‌های ایران در گروه A مقدماتی جام جهانی 2026 خواهد بود که مقابل 2تیم قرقیزستان و امارات برگزار می‌شود. تیم ملی روز 15شهریورماه در فولادشهر اصفهان از قرقیزستان میزبانی می‌کند و سپس 20شهریورماه در شهر العین به مهمانی تیم ملی امارات خواهد رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید