• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 11 شهریور 1403
کد مطلب : 234212
+
-

رشد بازارهای میوه و تره بار در جنوب شهر

2بازار‌میوه‌وتره‌بار جدید در پایتخت افتتاح شد

جهان
رشد بازارهای میوه و تره بار در جنوب شهر

مریم باقرپور-روزنامه‌نگار

یکصدوچهلمین پویش شنبه‌های امیدوافتخار دیروز به آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۲بازار میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران اختصاص یافت؛ میادینی که یکی در شمال و دیگری در جنوب پایتخت قرار داشتند. البته همزمان با این مراسم اعلام شد که بهسازی 4میدان میوه‌وتره‌بار هم به پایان رسیده‌است. در حاشیه افتتاحیه، مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران توضیحاتی را در زمینه کیفیت محصولات عرضه‌شده در این بازارها و برنامه‌های این سازمان ارائه داد. اما بازارهای میوه‌وتره‌بار تهران چه وضعیتی دارند؟

کاهش فاصله شمال و جنوب
۵۴درصد بازارها در مناطق جنوبی تهران و عمدتا در 3سال اخیر ساخته شده‌اند؛ در برخی مناطق هم مانند منطقه20 هیچ محله‌ای بدون بازار نیست. درواقع با این شیوه به‌دنبال کاهش فاصله شمال و جنوب هستیم.

کمبود زمین، دلیل نبود بازار
در حال حاضر ۹۲محله در تهران بازار میوه‌وتره‌بار ندارند که شهرداری در حال پیگیری برای راه‌اندازی بازارها در این محدوده‌هاست؛ البته در برخی محله‌ها مشکل زمین و فضای فیزیکی محله باعث می‌شود که ساخت بازار امکان‌پذیر نباشد.

انجام آزمایش‌های مستمر
در زمینه کیفیت 2موضوع کیفیت ظاهری و سلامت محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد. در 6ماهه دوم سال گذشته بیش از ۲۵۰۰آزمایش از محصولات عرضه‌شده در میادین در حوزه آلودگی‌های فلزات سنگین و... انجام شد و همچنان ادامه دارد. درواقع دغدغه رسیدن محصول سالم به دست مردم به‌صورت مداوم پیگیری می‌شود.

505هزار خرید در روز
در زمینه کیفیت ظاهری میوه‌ها و سبزی‌ها تلاش می‌شود محصول عرضه‌شده باکیفیت باشد که نتیجه‌اش کاهش شکایت‌های مردمی در 6ماهه اخیر از میادین بوده است. البته کیفیت نقطه پایانی ندارد و نظارت‌ها ادامه دارد. پارسال مراجعه‌ها به میادین میوه‌وتره‌بار ۳۹درصد بیشتر شد و روزانه ۵۰۵هزار نفر از بازارهای میوه‌وتره‌بار خرید می‌کنند.

ترفندهای خرید از میادین میوه‌وتره‌بار
  سفارش آنلاین

 اکنون برخی از خرید آنلاین محصولات تره‌بار و پروتئینی از مراکز شهرداری شکایت دارند. این نوع از فروش به‌تازگی شروع شده و سازمان میادین میوه‌وتره‌بار و فاوا در حال رفع مشکلات هستند. اما اگر شهروندی امکان سفارش نداشت، می‌تواند نرم‌افزار شهرزاد خود را به‌روز، یا حذف و دوباره نصب کند.

  شکایت کنید
مراجعه به مسئولان بازار یکی از راهکارهای شکایت است؛ اما اگر مردم نکته، انتقاد، تقدیر و شکایتی داشته باشند می‌توانند کیوآرکد غرفه‌دار (نصب‌شده روی برگه‌ای داخل غرفه) را اسکن و موضوع را طرح کنند تا سازمان مستقیما به موضوع رسیدگی کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید