• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 11 شهریور 1403
کد مطلب : 234178
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1jymV
+
-

یاد

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور
درگذشت شاعر نام‌آشنا و خوش‌قریحه، مرحوم محمدعلی بهمنی، موجب تأثر و اندوه اینجانب شد.
این شاعر توانمند و دارنده «تندیس خورشید مهر» به‌عنوان برترین غزلسرای کشور با سبک خاص، ذوق هنرمندانه و نگاه خلاقانه، انسانی و مردمی به شعر، جذابیت‌های خاصی به اشعار خود و غنای فراوانی به ادبیات ملی بخشید و نام و یادی ماندگار از خود بر جا گذاشت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس
فقدان شاعر پیشکسوت و غزلسرای نام‌آور معاصر استاد محمدعلی بهمنی، موجب تأسف و تأثر گردید.
این چهره ماندگار خوش‌ذوق و فرهیخته، نقش مؤثری در سیر تکوینی شعر و غزل معاصر و بهره‌مندی از مضامین و مفاهیم پرمعنا داشتند که با آثار ارزشمند خویش در پیوند شعر امروز با مردم‌ و نسل جوان، نقشی تأثیرگذار ایفا نمود و دستاوردهای ادبی‌شان در گنجینه معنوی و فرهنگی کشور به یادگار خواهد ماند.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد
درگذشت‌شاعر وترانه‌سرای بزرگ‌وتأثیرگذار معاصر استاد محمدعلی بهمنی را به مردم فرهنگ‌مدار ایران، اهالی فرهنگ و هنر، خانواده گرانقدرش و دوستان و دوستدارانش‌تسلیت می‌گویم.
بی‌تردید این شاعر بزرگ بیش از 7دهه در حوزه شعر و سپهر ادبیات غنی پارسی تنفس کرد و با سرودن اشعار و ترانه‌های ناب بر آن افزود و با عنوان معلمی بی‌ادعا در این حوزه راهنمون نسل‌های مختلف از شاعران جوان بود و خواهد بود.

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی
تا تو هستی و غزل هست دلم تنها نیست / محرمی چون تو هنوزم به چنین دنیا نیست
بودنت به مفهوم غزل بود و دیدارت چو دیدار غزل... تو و غزل‌هایت هرگز ما را تنها  نمی‌گذاشتید؛ اکنون تو نیستی، اما غزل‌هایت تا ابد برایمان باقی خواهد ماند.
تو را به نام غزل و غزل را به نام تو همیشه یاد خواهیم کرد. نامت در آسمانِ هنر و فرهنگ این سرزمین تا ابد درخشان باد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :