• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 10 شهریور 1403
کد مطلب : 234120
+
-

جزئیات تازه از حادثه بازداشتگاه لاهیجان

رویداد
جزئیات تازه از حادثه بازداشتگاه لاهیجان

تحقیقات درباره مرگ شهروندی در بازداشتگاه یکی از پاسگاه‌های لاهیجان در شرایطی ادامه دارد که علاوه بر بازداشت 5نفر از مأموران، فرمانده پاسگاه نیز عزل شد.
به گزارش همشهری، روز چهارشنبه دادستان لاهیجان از وقوع حادثه‌ای تلخ در بازداشتگاه یکی از پاسگاه‌های این شهر خبر داد و اعلام کرد، به‌دنبال مرگ شهروندی در بازداشتگاه، 5نفر از مأموران بازداشت شده‌اند. در ادامه  مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی در اطلاعیه‌ای، جزئیات بیشتری از این حادثه را منتشر و اعلام کرد:‌ پنجشنبه، یکم شهریور ‌ماه در روستای ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان خبر نزاع و درگیری توسط اهالی محل در 3مرحله و به‌طور مکرر به پاسگاه محلی گزارش می‌شود. در این درگیری، افراد یکدیگر را مورد ضرب وشتم قرار داده و بنابر اظهارات امدادخواهان، منشأ درگیری فردی به نام محمد میرموسوی بود. به‌دنبال این حادثه، پلیس همه عاملان حادثه ازجمله محمد میرموسوی را بازداشت کرد. در این درگیری خودروی او کاملا تخریب و در آتش سوخته بود. این فرد اما در پاسگاه انتظامی شروع به فحاشی و درگیری با مأموران کرد و متأسفانه به‌دلیل هیجان ناشی از اصطکاک صورت گرفته میان مرحوم میرموسوی و عوامل انتظامی و عدم‌کنترل خشم و احساسات از طرف برخی کارکنان و بی‌اعتنایی به وضعیت متهم، این اتفاق رخ داده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: علت فوت با توجه به اتفاقات قبل از حضور پلیس و شرایط جسمی و روحی متوفی، توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است. پیش از این، مرحوم چندین مورد سابقه شرارت و درگیری داشته و در سال ۱۳۹۹ نیز در اجرای حکمِ جلب، با پلیس درگیر و به ۹‌ماه حبس محکوم شده بود. با این وجود رفتارِ رخ داده توسط برخی از عوامل انتظامی برخلاف مشی حرفه‌ای پلیس بوده و به‌هیچ وجه قابل‌قبول نیست و افرادِ فوق در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
به‌دنبال این حادثه به دستور سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، رئیس بازرسی کل فراجا در محل حادثه حاضر و تحقیقات در این‌باره آغاز شد. همچنین با دستور فرمانده فراجا، فرماندهِ پاسگاه عزل و سایر عوامل دخیل از خدمت معلق شدند. بازتاب این حادثه آنچنان گسترده بود که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور نیز وزیر کشور را موظف به بررسی همه جانبه حادثه فوت یک متهم در لاهیجان کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید