• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 7 شهریور 1403
کد مطلب : 233897
+
-

پشت پرده اخراج معلم به‌خاطر عکس پروفایل و نگهداری از گربه

چند روز پیش یک اکانت ناشناس به اسم «یک آدم معمولی» در شبکه ایکس نوشت: «من همون دانشجو معلمم که با ذوق و شوق برای بچه‌ها نقاشی می‌کشیدم. حالا فقط به‌خاطر یک پروفایل دارن 4سال زحمتی رو که کشیدم بدون حتی یک تذکر هیچی می‌کنن و باید جریمه 600میلیونی پرداخت کنم. این فقط مشکل من نیست، 8هزار نفر دیگه دقیقا مشابه من هستن.» این متن خیلی سریع در شبکه‌های مجازی پیچید و بسیاری درباره آن اظهارنظر کردند. حالا اما دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش درباره ادعای رد شدن دانشجو معلمان در گزینش، آن هم فقط به‌دلیل عکس پروفایل توضیحاتی داده است.
سیدامیرمحمد خرازانی، نماینده وزیر آموزش و پرورش در هیأت مرکزی گزینش و دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش در این‌باره گفت: ادعای تأیید نشدن وضعیت استخدامی دانشجومعلمان به‌دلیل عکس پروفایل را رد می‌کنم. در فرآیندها باید کل پرونده فرد بررسی شود؛ این موضوع که دانشجو فقط به‌دلیل عکس پروفایل در گزینش رد شود، صحت ندارد.

ابتدا به فرد تذکر می‌دهیم
دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا نسبت به عکس پروفایل یا گذاشتن تصاویر بدون حجاب در پروفایل هم حساسیت نشان می‌دهید، مطرح کرد: در این موارد ابتدا به فرد تذکر می‌دهیم. اگر دانشجومعلمی بعد از 4سال ضوابط گزینش را نداشت، طبق قانون اجازه داریم درباره او تصمیم‌گیری کنیم، اما شیوه رفتار بدین صورت است که به افراد فرصت می‌دهیم.

اخراج به‌خاطر گربه؟
دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از وزرای سابق آموزش و پرورش مدتی قبل اعلام کرده بود که یک دانشجومعلم به‌دلیل نگهداری از گربه در منزل رد گزینش شده است. این دانشجومعلم نزد بنده آمد و پرونده او را مجددا بررسی کردم. این دانشجومعلم می‌گفت: «تصور کردم چون به مصاحبه‌گر گفته بودم در خانه گربه دارم من را در گزینش رد کرده‌اند.» اما دلیل رد شدن او موضوع دیگری بود که در بررسی مجدد توسط گزینش، تأیید شد و هم‌اکنون به‌عنوان معلم شاغل است.

این خبر را به اشتراک بگذارید