• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 5 شهریور 1403
کد مطلب : 233630
+
-

قاب ماندگار

دانش آموزان زیارت اولی
 امسال 15هزار دانش‌آموز در مسیر اربعین همراه شده‌اند. از همان لحظه اولی که کوله‌هایشان را برای اربعین بستند، دلشان راهی کربلا شد. هیجان نخستین سفر تمام فکر و ذکرشان را از آن خود کرد؛ چون قرار است برای نخستین‌بار نام زائر اربعین به اسمشان گره بخورد و همین علاقه باعث شد تا پدر و مادرشان را برای این سفر سخت راضی کنند و اسمشان در لیست زائران اربعین جای بگیرد.

موکبی برای شست‌وشوی رایگان لباس
هر خادم حسینی به‌دنبال این بود که باری از دوش زائران اربعین بردارد؛ برخی مانند اهالی زرند نان گرم به‌دست زائران دادند و برخی موکب شست‌وشوی رایگان لباس راه انداختند. اهالی این موکب، ماشین‌های لباسشویی را در کنار هم چیده‌اند و بدون لحظه‌ای وقفه‌، لباس زائران را تحویل گرفته و پس از شست‌وشو و اتو کردن به آنها تحویل می‌دادند. ایده این کار نخستین‌بار 5سال پیش به فکر خادمان موکب رسید و از آن زمان تا به امروز در روزهای منتهی به اربعین حسینی، خود را به نجف می‌رسانند.

گردان نانواها در مسیر زائران
تمام اهالی کرمان و زرند نام زهرا اسدی و گردان نانواها را شنیده‌اند. درست مانند زمان جنگ که کربلایی زهرا تمام اهالی روستای خانوک را به صف کرد تا نان پخته شده در تنور خانه‌ها را راهی جبهه‌ها کند؛ این روزها هم اهالی روستا به یاد این مادر شهید راهی کربلا شده‌اند. گردان نانواها به عشق امام حسین(ع)، گرمای پخت نان در روزهای داغ عراق را به جان خرید تا راه این مادر شهید ادامه داشته‌باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید