• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 تیر 1397
کد مطلب : 23337
+
-

آرزوی خرید گوشی از پسر 13ساله هکر ساخت


پسر 13ساله وقتی دید پدر و مادرش قادر نیستند برایش گوشی بخرند به ترفندی کثیف روی آورد و با شگرد فیشینگ شروع به خالی کردن حساب طعمه‌هایش کرد. به گزارش همشهری، راز این پسر نوجوان زمانی فاش شد که مرد جوانی با مراجعه به پلیس فتای خراسان رضوی از دستبرد اینترنتی به حسابش خبر داد. این مرد گفت: چند روز پیش در اینترنت با لینکی مواجه شدم که در آن نوشته شده بود«دانلود نرم‌افزار ردیابی افراد، فقط 1000تومان.»

او ادامه داد: ‌وسوسه شدم و با کلیک روی لینک، وارد درگاه اینترنتی بانک شدم و اطلاعات حسابم را وارد کردم اما موفق نشدم نرم‌افزار را بخرم، برای همین بی‌خیال شدم. چند روز بعد اما پیامکی دریافت کردم که نشان می‌داد موجودی حسابم سرقت شده است.

با این شکایت، تحقیقات مأموران آغاز و مشخص شد که شاکی در دام سارق فیشینگی گرفتار شده است. در حقیقت سارق اینترنتی با وعده دانلود نرم‌افزار ردیابی، طعمه‌اش را وسوسه کرده و او را به سایتی جعلی شبیه درگاه اینترنتی بانک هدایت کرده بود. به این ترتیب همه اطلاعاتی که شاکی در این درگاه جعلی وارد کرده بود، در اختیار سارق قرار گرفته و وی با استفاده از این اطلاعات توانسته بود به‌حساب شاکی دستبرد بزند.

با این اطلاعات مأموران موفق شدند سارق اینترنتی را ردیابی و محل زندگی او را در حاشیه شهر مشهد شناسایی کنند. متهم کسی نبود جز پسربچه‌ای 13ساله که با استفاده از لپ‌تاپ خواهرش نقشه سرقت را عملی کرده بود. او با شگرد فیشینگ توانسته بود اطلاعات حساب بانکی 9نفر را هک کند و با دستبرد به 2حساب، 600هزار تومان به جیب بزند.


آرزوی دردسرساز
 متهم نوجوان که با دیدن پلیس شوکه شده بود در همان بازجویی‌های اولیه گفت: آرزویم خرید گوشی بود اما پدر و مادرم کارگر هستند و درآمد کمی دارند و نمی‌توانستند برایم گوشی بخرند، به همین دلیل با لپ‌تاپ خواهرم در اینترنت به دنبال راهی برای پول‌درآوردن می‌گشتم تا اینکه با شگرد فیشینگ آشنا شدم. در ادامه با یک برنامه‌نویس آشنا شدم که مدعی بود نرم‌افزار فیشینگ را رایگان در اختیارم قرار می‌دهد. وقتی آن را به‌دست آوردم، تصمیم گرفتم با نوشتن جمله«دانلود نرم‌افزار ردیابی افراد، فقط 1000تومان» آن را در اینترنت پخش کنم تا افراد وسوسه شده و بعد از استفاده از لینک، بتوانم اطلاعات حسابشان را هک کنم. او ادامه داد: شگردم گرفت و اطلاعات حساب 9نفر را به‌دست آوردم. از 2حساب 600هزار تومان برداشت کردم و با 450هزار تومان آن یک گوشی خریدم و به آرزویم رسیدم. بقیه پول را هم نگه داشتم تا وقتی طراحی اپلیکیشن یاد گرفتم با آن نرم‌افزار بخرم تا بتوانم با ساختن اپلیکیشن پول دربیاورم و به پدر و مادرم کمک کنم.


بادآورده را باد برد
این، همه حرف‌های متهم نوجوان نبود. او گفت: مدتی که گذشت و تابستان شد، دلم خواست دوچرخه بخرم. اما نمی‌خواستم این بار هم از حساب بانکی کسی سرقت کنم. گوشی را فروختم و با پولش از طریق سایت شیپور دوچرخه آن‌هم با فاکتور خریدم اما چند روز بعد پلیس به مقابل خانه‌مان آمد و فهمیدم که دوچرخه سرقتی بوده و فردی که آن را به من فروخته، مالخر بوده است. به این ترتیب دوچرخه را هم از دست دادم و چند روز بعد از این ماجرا توسط پلیس دستگیر شدم.

به گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این پسربچه در خانه تنها بوده و همین تنهایی و عدم‌نظارت پدر و مادرش باعث شده بود که او بیشتر وقت خود را در اینترنت بگذراند و با توجه به هوشی که داشت با شگرد هک و فیشینگ آشنا شود. سردار قادر کریمی گفت: این پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته و تحقیقات برای شناسایی فردی که نرم‌افزار فیشینگ را به پسر نوجوان فروخته بود و مشخص شدن هدفش از فروش رایگان آن، ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید