• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 تیر 1397
کد مطلب : 23342
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


@  کلاهبرداری در فضای مجازی
سلام. این روزها شاهد تبلیغات زیادی برای فروش انواع محصولات در فضای‌ مجازی هستیم. متأسفانه بعضی مجرمان با سوءاستفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام یا اینستاگرام اقدام به ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی کرده و پس از فریب افراد و دریافت وجه‌، از ارسال کالا خودداری می‌کنند. این افراد با طراحی و ایجاد سایت‌های جعلی و پیش‌فروش کالاهایی نظیر سکه، خودرو و نظایر آن به قیمت پایین‌تر از بازار به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کنند. درواقع کلاهبرداران با دریافت بیعانه از مشتریان به جمع‌آوری مبالغ هنگفتی در حساب‌های بانکی جعلی اقدام کرده و پس از مدتی مشتری متوجه می‌شود که خبری از کالای خریداری شده نیست. لطفا ضمن اطلاع‌رسانی، این موضوع را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.

2463...0912


  رسیدگی به شکایت کارگران
با سلام به‌دست‌اندرکاران روزنامه وزین همشهری. با توجه به اینکه برای رسیدگی به شکایات واصله وزارت کار مهلت 15روزه به کارمندان خود داده است، آیا تعیین زمان 15روزه آن هم با وجود شرایط پیچیده روابط کارگری و کارفرمایی عاقلانه و به نفع تولید و کارگر و کارفرما‌ست؟ لطفا بنویسید تا وزارت کار درخصوص این قانون تجدیدنظر کند.

حسینی از تهران


  شرکت‌ها را انتقال دهند
با سلام. اگر دفاتر کارخانجات و شرکت‌ها از تهران منتقل شوند، این کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند در شهرهای جدید فعالیت کنند. برهمین اساس خیلی از مشکلات تهران ازجمله آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند و از طرفی اشتغال در شهرهای جدید رونق می‌گیرد.

2157...0919


@  اعتماد بیشتر به مردم
با سلام. این روزها آنچه ما به آن به‌شدت نیاز داریم، اتخاذ سیاست‌ها با داشتن انعطاف لازم در میدان اندیشه و عمل است. اگر هوشیاری کافی‌ نداشته باشیم ممکن است ناخواسته در زمین دشمن بازی کنیم. همه تلاش ما باید در وهله اول، همراهی و هماهنگی داخلی‌ بین ملت با هر درجه پایبندی به سیاست‌ها و اهداف کشور باشد. لازمه آن هم بالا بردن سعه‌صدر در بین مسئولان، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری و از همه مهم‌تر اعتماد بیشتر به مردم و جوانان، حتی آنها که کاملا با ما همراه نیستند، است.

2436...0912


  ثروت نامشروع
سلام. در ماه‌های اخیر کسانی که با سوءاستفاده از شرایط نابسامان اقتصادی کشور ثروت نامشروع ناشی از کاهش ارزش پول ملی را کسب کرده‌اند، به‌زودی دچار مصیبتی می‌شوند که آخرین آیه سوره النبأ را زمزمه کنند!

0850...0912


  معیشت بازنشستگان
سلام. در کشور ما دوران بازنشستگی روزهای بسیار سختی برای بازنشستگان است؛ چرا که این دوران مصادف می‌شود با هزینه‌های ازدواج فرزندان، اشتغال و تحصیلات آنها و از همه مهم‌تر هزینه‌های درمان فرد بازنشسته. متأسفانه بازنشستگان با مشکلات معیشتی بسیار زیادی دست به‌گریبان هستند. از نمایندگان مجلس و دولت درخواست می‌کنیم بیش از پیش به فکر این قشر باشند.

درددل یک بازنشسته


  تخلفات مؤسسات کاریابی
با سلام. این روزها که بیکاری در بین جوانان زیادشده، اقدامات مؤسسات کاریابی هم سرعت گرفته و با وعده و وعید جویندگان کار را به‌قول معروف سر‌کیسه می‌کنند. درواقع این وسط جوان بیکار نه‌تنها پولش را از دست می‌دهد، بلکه کاری هم پیدا نمی‌کند. این درحالی است که به‌رغم پیگیری بسیاری از افراد مالباخته، متأسفانه هیچ مرجعی به اینگونه تخلفات رسیدگی نمی‌کند. لطفا گزارشی در این‌باره منتشر کنید.

6523...0938


  معاینات دوره‌ای
با سلام. معاینات دوره‌ای و چکاپ کامل برای آحاد جامعه، راهکار مناسبی برای پیشگیری از انواع بیماری‌هاست. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در وزارت بهداشت ضمن اطلاع‌رسانی کامل این موضوع بسیار مهم، همکاری و مساعدت‌های همه‌جانبه را در راستای سلامت مردم داشته باشند.

2514...0919

@  شعار برای حل بیکاری
با سلام خدمت دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. متأسفانه در سال‌های اخیر هر بار که مسئولان درباره معضل بیکاری سخن می‌گویند، آمارهای مختلفی ارائه می‌دهند. حتی در ارائه راهکارهای مؤثر هم هر کس ساز خودش را می‌زند. این درحالی است که هر روز در مترو و گوشه و کنار خیابان چشم‌مان به جوانان برومند ایرانی می‌افتد که مشغول دستفروشی یا در مشاغل خدماتی، کاذب و غیرتولیدی اشتغال به‌کار دارند. لطفا به مسئولان بگویید به فکر حل مشکل جوانان جویای کار باشند.

درددل یک پدر خانواده


  درخواست از آموزش و پرورش
با سلام. از مسئولان ذی‌ربط در آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم در مورد معوقات فرهنگیان، هزینه بیمه تکمیلی، حق‌التدریسی‌ها، تقلیل ساعت پاداش فرهنگیان، پرونده تخلفات آتیه‌سازان حافظ و صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، حداقل به فرهنگیان توضیحاتی برای شفاف‌سازی‌ ارائه بدهند.

حامدی، دبیر مقطع دبیرستان


  اشتغال در شهرستان‌ها
سلام. بهتر است مسئولان به‌جای اینکه امکانات رفاهی و واحدهای اشتغال‌زا را در پایتخت تجمیع کنند، به فکر شهرستان‌ها مخصوصا خوزستان و سیستان و بلوچستان باشند تا ساکنان اینگونه مناطق مجبور به مهاجرت نشوند.

1625...0919

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید