• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2332
+
-

وجود ۷۰ هزار کودک خیابانی در کشور

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: وجود ۷۰هزار کودک خیابانی در کشور تخمین زده می‌شود که بیش از ۹۵ درصد آنها با خانواده زندگی می‌کنند؛  بنابراین شناسایی کودکان کار و خیابانی سخت است.حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با فارس،  گفت: برای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان 10تا 15کشور را بررسی کرده‌ایم تا روش کار به‌صورت علمی پیش برود.

برخی سازمان‌های غیردولتی هم به این موضوع کمک می‌کنند و ما نگاه کاهش آسیب را در این نهادها قبول داریم و می‌خواهیم در نخستین قدم ساعت کار این کودکان را از 8ساعت کمتر کنیم. معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به‌دنبال آموزش‌دادن به کودکان کار و خیابان هستیم تا گرسنه نمانند اما آرمان اصلی ما این است که این کودکان سامان ببینند و دیگر کار نکنند چرا که مواردی بوده که به‌دلیل دادن آب و غذا به این کودکان،  کودک به جای دیگری نقل مکان کرده یا گم شده است. بنابراین باید ببینیم چقدر می‌توانیم کودکان را از چرخه معلول کار خارج کنیم.

فرید ادامه داد: در تهران سالانه حدود 1300کودک خیابانی از خدمات ما بهره می‌گیرند که ممکن است به‌مدت چند شبانه‌روز یا چند‌ماه در مراکز اقامتی بهزیستی نگه‌داری شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید