• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 232929
+
-

سیاست گریزی و احساسات منفی

در میان افراد مستقل و بی‌علاقه‌ به دو قطب سیاسی آمریکا، 3 ویژگی سیاست‌گریزی، احساسات منفی و سن بالا، بیش از هر چیز، خودنمایی می‌کند. این ارزیابی که توسط نهادهای افکارسنجی انجام می‌شود، به سیاستمداران کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کرده و در کمپین‌های انتخاباتی برنامه‌هایی را برای جذب آنها تدوین کنند.

سیاست‌گریزی افراد مستقل
مستقل‌ها - به‌ویژه 7درصد آمریکایی‌هایی که به یک حزب تمایل ندارند - کمتر از حزب‌گرایان درگیر سیاست هستند. در یک نظرسنجی که اندکی پس از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر 2018انجام شد، تنها یک‌سوم از کسانی که به هیچ‌یک از احزاب تمایل ندارند (33درصد) شرکت در انتخابات را گزارش کردند. افراد متمایل به دمکرات‌ها (48درصد) و متمایل‌ها به جمهوری‌خواهان (54درصد) رأی داده بودند، اگرچه هر دو گروه نرخ رأی کمتری را نسبت به افراد وابسته به جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها گزارش کردند.

افزایش احساسات منفی به نامزدها در میان افراد مستقل
افراد مستقل نسبت به احزاب و نامزدهای سیاسی احساس منفی بیشتری دارند تا حزبی‌ها. در اوایل سال 2018، درصد مشابهی از جمهوری‌خواهان (77درصد) و دمکرات‌ها (74درصد) گفتند که سطح نامزدهای کنگره در حوزه‌های خودشان در چند انتخابات گذشته خوب بوده است. اما آنهایی که به طرف احزاب متمایل بودند، درصد کمتری نسبت به آنها چنین اعتقادی داشتند. این الگو برای سایر انتخابات‌ها نیز صادق است: از دیدگاه نامزدهای ریاست‌جمهوری و انتخابات محلی، مستقل‌های متمایل به احزاب اصلی، به‌طور مداوم کمتر از طرفداران احزاب به سطح نامزدها نمره مثبت داده‌اند.

سن بالای هواداران احزاب
مستقل‌ها در مقایسه با هواداران دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، جوان‌تر و اکثرا مرد هستند. درحالی‌که 54درصد از جمهوری‌خواهان و 15درصد از دمکرات‌ها زیر 05سال سن دارند، این سهم در میان مستقل‌های متمایل به جمهوریخواه به 55درصد و در میان افراد مایل به دمکرات‌ها به 86درصد افزایش می‌یابد. مردان حدود نیمی از جمهوری‌خواهان (15درصد) و 4نفر از هر 01دمکرات (04درصد) را تشکیل می‌دهند، اما 46درصد از افراد مایل به جمهوریخواه‌ها و 15درصد از کسانی که به دمکرات‌ها مایل هستند را مردان تشکیل می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید