• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23203
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

مدافع تیم اقتصادی دولت هستم

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه مشکلات معیشتی کشور به تیم اقتصادی دولت مربوط نیست، یادآور شد: این مسئله قابل پذیرش است که بهتر از مدیریت فعلی می‌توان کشور را اداره کرد، اما در کل معتقدم که مشکل اصلی ما بدعهدی ترامپ در توافق هسته‌ای است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره صحبت‌ها مبنی برفشار کارگزاران به رئیس‌جمهور برای تغییر کابینه و استفاده از اعضای این حزب در تیم اقتصادی گفت:مدافع تیم اقتصادی دولت هستیم و این شایعات را تکذیب می‌کنم، لذا هیچ پیشنهادی به روحانی برای تغییر کابینه نداده‌ایم.

گفتار درمانی راه‌حل نیست

غلامرضا ظریفیان، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل داخلی معتقد است که با گفتار‌درمانی نمی‌توان «وحدت» ایجاد کرد. جامعه باید احساس کند که مدیران و سیاستمدارانش در حاکمیت و نه‌تنها قوه مجریه، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که با مسائل مختلفی نظیر فساد، خصوصا فسادی که متکی بر رانت یا مناسبات اداری-سیستمی است، برخورد کنند یا این اراده را دارند که مسئله بیکاری را حل کنند. او در گفت‌وگویش با جماران تأکید کرد: مردم اگر چند حرکت ملموس عینی ببینند، رضایت پیدا می‌کنند. جامعه ما مستعدتر از روشنفکران، مدیران و کارگزاران است. امروز زمان آن رسیده که مدیران، کارگزاران و روشنفکران، نقش خود را بیشتر از مردم نشان دهند. مردم صداقت خود را در آخرین انتخابات و تحمل سختی‌ها ثابت کرده‌اند.

دلیل سفر زیاد نمایندگان

حسین امیرعبداللهیان، مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل درباره دلیل سفر زیاد نمایندگان با هیأت‌های دیپلماتیک گفت: یک وقت شما تعریف‌تان از سفر این است سفر برای سفر، اگر این باشد سفرشان اشکال دارد، اما اگر بگویید سفر برای یک هدف خاصی است تیمی که می‌رود، هر چه این تیم تکمیل‌تر و حرفه ای‌تر باشد برای تحقق آن هدف مناسب‌تر است مثلا آقای دکتر ظریف وقتی سفر می‌کنند یک نفر از کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی که نوعی تناسب با آن حوزه سفر داشته باشد معمولا همراه ایشان حضور دارند، اما این فرد قرار است چه کار کند؟ این فرد قرار است در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی نظر تجمیع شده و تخصصی کمیسیون را بگیرد و این را در اختیار آقای دکتر ظریف بگذارد در مذاکرات شخصا حضور داشته باشد. بالاخره بخشی از توافقات ما نیازمند نظارت مجلس است، برخی توافقات نیازمند قانونگذاری یا اصلاح قوانین در مجلس است. آن فرد به نمایندگی از کمیسیون و توجیه کمیسیون می‌تواند به توافقی که انجام شده سرعت‌بدهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید