• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23170
+
-

فغانی: حق ما فینال بود اما راضی‌ام



علیرضا فغانی و تیم داوری‌اش تنها ایرانی‌هایی بودند که تا آخرین روز به فعالیت در جام‌جهانی ادامه دادند. این داور ایرانی که از گزینه‌های قضاوت در فینال به شمار می‌رفت شنبه‌شب دیدار رده‌بندی را قضاوت کرد. او در مصاحبه‌ای با سایت ورزش3 گفت: «خوشبختانه همه اتفاقات در روسیه خیلی خوب پیش رفت. دوست داشتیم بازی فینال جام‌جهانی را سوت بزنیم اما همین که بعد از چند سال تیم داوری از آسیا در این سطح از فوتبال جهان قضاوت کرده هم خوشحال‌کننده است. هدف ما فینال بود اما خدا را شکر عایدی ما از مسابقات خوب بود. الان هم کار و تلاش می‌کنیم که اگر در آینده سعادت حضور در جام‌جهانی دیگری نصیب‌مان شد بتوانیم فینال جام‌جهانی را قضاوت کنیم.» فغانی در رابطه با خاص‌ترین صحنه قضاوتش در روسیه گفت: «خوشبختانه همه صحنه‌هایی که اتفاق افتاد را دیدیم و قضاوت کردیم. به درستی هم تشخیص دادیم و نیاز به کمک‌داور ویدئویی نبود. با این حال بازی فرانسه و آرژانتین خیلی بازی سختی بود. همه جا گفته‌ام که ما با کار تیمی به نتیجه رسیدیم. البته نمی‌گویم که اشتباه نداشتیم، چون هر انسانی اشتباه می‌کند اما واقعا اشتباهات ما تاثیرگذار نبود و بر نتیجه مسابقات تاثیری نگذاشت.» در جریان جام‌جهانی چند اتفاق حاشیه‌ای هم برای فغانی پیش آمد که اما او می‌گوید از هیچ‌یک از کارهایش پشیمان نیست: «از هیچ کاری که در روسیه انجام دادم پشیمان نیستم. به این هم فکر نمی‌کنم و اصلا مهم نیست که چه برداشتی می‌شود. من اعتقاد خودم را دارم، البته که هیچ‌کس کامل نیست اما کاری نکرده‌ام که بخواهم پشیمان شوم.»
طی روزهای گذشته یکی از جالب‌ترین توئیت‌ها درباره فغانی این بود که او بعد از بازی انگلیس و بلژیک باید دیدار سپیدرود و نساجی را سوت بزند! این صحبت‌های فغانی شاید پاسخ خوبی برای این توییت باشند: «بعد از بازگشت به ایران سفری به مالزی خواهیم داشت تا در کلاس داوری جام ملت‌های آسیا شرکت کنیم. سپس به کره‌جنوبی می‌رویم و قضاوتی در لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌دهیم. در ادامه با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران صحبت می‌کنیم تا ببینیم در چه سطحی می‌توانیم به داوری ایران کمک کنیم.»
فغانی همچنین در گفت‌وگویی که دیروز سایت وزارت ورزش منتشر کرد گفته است: «من همیشه اعتقاد دارم که آدم هر کاری انجام دهد، می‌تواند 50درصد راه را برود و 50درصد بقیه دست خداست. من به جوان‌ها می‌گویم فقط خدا و بعد از بازی رده‌بندی این شادی خیلی به من چسبید. هرچند که حق خودمان می‌دانستیم فینال را قضاوت کنیم اما به هر حال خواست خدا بود. از وزیر ورزش و سایر مسئولان، ورزشکاران، هنرمندان و عزیزانی که در این مدت همراه ما بودند و با تشویق‌های خود به ما روحیه می‌دادند تشکر می‌کنم.»
فغانی و دستیارانش بامداد فردا (سه‌شنبه) ساعت2:30 بامداد وارد فرودگاه امام‌خمینی تهران می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید