• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23158
+
-

نساجی هنوز خانه ندارد

بازسازی استادیوم شهید وطنی آن‌طور که برنامه‌ریزی شده بود پیش نرفته است

گزارش
نساجی هنوز خانه ندارد

بهزاد صمدی| ساری - خبرنگار:

مازندرانی‌ها که امسال یک نماینده در لیگ برتر دارند، یک چشمشان به وضعیت تیمی نساجی است و چشم دیگرشان هم به روند بازسازی و تجهیز ورزشگاه خانگی این تیم که چند روز پس از صعود نساجی، بازسازی آن به شکلی جدی و فوری آغاز شد.
 وعده داده شده بود که استادیوم شهید وطنی قائمشهر به لیگ هجدهم می‌رسد و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران هم تأکید کرده بود که شهروندان قائمشهری و هواداران نساجی نگران برگزاری بازی نساجی - ذوب‌آهن در خارج از خانه نباشند. اما این اتفاق نیفتاد! 

بر اساس مشاهدات و وضعیت کنونی ورزشگاه، نساجی دست‌کم میزبانی هفته نخست در استادیوم شهید وطنی را که برای هواداران و بازیکنان این تیم به خاطر رویارویی با نایب‌قهرمان فصل گذشته در زمین خودی از حساسیت بالایی برخوردار است، به احتمال بسیار زیاد از دست می‌دهد.  اظهارات بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی نساجی هم تأیید می‌کند که مسئولان نتوانستند به وعده‌ای که برای پایان‌ پروژه تجهیز و نوسازی ورزشگاه دادند، عمل کنند. 

با این‌که 3 پیمانکار برای اجرای بخش‌های مختلف پروژه به کار گرفته شدند، فرایند اجرای پروژه آن‌طور که برنامه‌ریزی شده بود پیش نرفت و در برخی روزها حتی کار تعطیل می‌شد.
مدیرعامل باشگاه نساجی می‌گوید که 3 ورزشگاه دیگر را برای میزبانی از ذوب‌آهن در هفته نخست به سازمان لیگ معرفی کرده‌اند تا بازی هفته نخست نساجی در یکی از این ورزشگاه‌ها برگزار شود. ورزشگاه‌های شهدای سیمرغ، شهدای ساری و تختی تهران به ترتیب گزینه‌های اول تا سوم نساجی برای میزبانی از ذوب‌آهن هستند و سازمان لیگ باید برای بازی نساجی در یکی از این ورزشگاه‌ها تصمیم‌گیری کند. 
به گفته «علی امیری» پیمانکار پروژه را تعطیل کرده و اگر قرار باشد با همین روند کار بازسازی انجام شود، تا یک سال دیگر هم این ورزشگاه تکمیل
 نمی‌شود.
شرایط بازسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در این روزها نشان می‌دهد که نگرانی هواداران درباره وضعیت ورزشگاه و نرسیدن آن به بازی‌های لیگ برتر جدی بوده است و دلیل بی‌اعتمادی هواداران به وعده‌های مسئولان را هم آشکار 
می‌کند. 
نساجی‌چی‌هایی که چند دهه برای این تیم در گرما و سرما روی سکو رفتند و سال گذشته ورزشگاه‌های آزادی و تختی تهران را با حضور پرتعدادشان به زمین خانگی نساجی تبدیل کردند، حالا باید افتتاحیه حضورشان در لیگ برتر را در شهری دیگر جشن بگیرند؛ البته با این نگرانی که آیا استادیوم شهید وطنی به بازی هفته سوم که دومین میزبانی نساجی است می‌رسد یا خیر.


آماده نشدن ورزشگاه وطنی،‎‎ بزرگ‌ترین مشکل نساجی 

سرمربی نساجی مازندران با اعلام نارضایتی خود از آماده نشدن ورزشگاه وطنی و بیان این‌که هفته‌های ابتدایی لیگ برتر برای آنها اهمیت بسیار زیادی دارد، می‌گوید: می‌خواهیم با پشتیبانی و حضور هواداران پرشور نساجی امتیاز جمع کنیم، اما اگر در ورزشگاه شهید وطنی برای بازی‌های خانگی به میدان نرویم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

«جواد نکونام» میزبانی در زمین خودی را کمترین حق یک هوادار می‌داند و می‌افزاید: واقعا آماده کردن یک ورزشگاه این‌قدر دشوار است؟ باید به سرعت کار آغاز و اجرا می‌شد. آماده نشدن ورزشگاه شهید وطنی برای بازی‌های لیگ برتر به نظر من بی‌احترامی به هواداران است. مردم این شهر و هواداران نساجی بی‌صبرانه منتظر آغاز لیگ برتر هستند تا به ورزشگاه بیایند. به این هواداران پرشور و عاشق بگوییم چون ورزشگاه آماده نیست، بازی‌ها را از خانه ببینید؟ وقتی فوتبال در این شهر و برای این هواداران این همه شادی و نشاط و امید ایجاد می‌کند، چرا نباید ورزشگاه را برای این عشق و علاقه و نشاط مردمی آماده کرد؟ آماده نشدن ورزشگاه شهید وطنی بزرگ‌ترین آسیبی است که پیش از آغاز بازی‌های لیگ برتر به تیم نساجی وارد 
شد.
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال می‌گوید: بسیاری از تیم‌های لیگ برتری کلی هزینه کردند تا در لیگ برتر آماده باشند و نساجی تنها دلخوشی‌اش بازی در زمین خانگی و بهره بردن از امتیاز میزبانی است. نمی‌شد در یک استان که حالا یک تیم در لیگ برتر کشور دارد کاری کرد که ورزشگاه به موقع آماده شود؟ من هنوز امیدوارم که ورزشگاه شهید وطنی تا روز برگزاری دیدار نخست آماده شود. همه باید دست به دست هم دهند تا این استادیوم آماده شود. اصلا به ورزشگاهی به جز وطنی فکر نمی‌کنم.
این امیدواری نکونام یا به عبارتی اصرارش بر امید داشتن به برگزاری دیدار نخست در زمین خانگی، جمعه گذشته کمی بیشتر شد. زمانی که دکل برج نوری ورزشگاه وارد استادیوم شد، تصویر ورود پایه‌های دکل به سرعت در گروه‌های هواداری و ورزشی و شهری قائمشهر منتشر شد تا هواداران اندکی به آماده شدن این ورزشگاه امیدوار 
شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید