• سه شنبه 9 مرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 23 محرم 1446
  • 2024 Jul 30
سه شنبه 9 مرداد 1403
کد مطلب : 231359
+
-

انسان‌دوستی حماس از زبان اسیر اسرائیلی

انسان‌دوستی حماس از زبان اسیر اسرائیلی

با وجود تبلیغات منفی گسترده علیه حماس در رسانه‌های عبری و غربی، اما اسرای اسرائیلی آزاد شده در غزه، روایت متفاوتی از رفتار و منش گروه مقاومت اسلامی حماس با اسرای اسرائیلی روایت می‌کنند. «لیات بینین آتزیلی»، اسیر آزادشده اسرائیلی که چند ماهی را در اسارت گروه مقاومت اسلامی حماس در غزه به سر برده، در گفت‌وگویی با روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفته است که خیلی زود توانسته گفت‌وگوها در مورد خانواده و زندگی را با اعضای حماس شروع کند و این گفت‌وگوها با اعضای حماس نتیجه‌بخش و مؤثر بوده است.

حماس مرا تهدید نکرد
این اسیر سابق اسرائیلی، درباره رفتار اعضای حماس گفته است که آنها سلاح داشتند، اما مرا تهدید نکردند و به من گفتند که لازم نیست بترسی، ما به تو صدمه نمی‌زنیم. به‌گفته آتزیلی، اعضای حماس در روز حمله 7اکتبر، به او زمان دادند تا لباس بپوشد و خود را مرتب کند و حتی نیروهای حماس به او کمک کردند تا عینک خود را جست‌وجو کند، اگرچه عینک در زمان حمله پیدا نشد. این زن اسرائیلی در ادامه گفته است که اعضای حماس به او دست نزدند و به زبان انگلیسی صحبت کردند و همیشه می‌گفتند: «نگران نباش.»

آنها به ما صدمه نزدند
در غزه، البته آتزیلی تنها نبود و او در خان یونس با یک اسیر اسرائیلی دیگر به نام «ایلانا گریتسوسکی» همراه بود. هر دوی آنها با اعضای حماس گفت‌وگوهای طولانی داشتند و تأیید می‌کنند که حماس بارها بر تلاش برای توافق و حفاظت از اسرا تأکید داشت. به‌گفته آتزیلی، یکی از اعضای حماس که از آنها محافظت می‌کرد یک وکیل و فرد دیگر معلم بود. آتزیلی همچنین از گفت‌وگوهایش در دوران اسارت با اعضای حماس درباره نسل‌کشی‌ها سخن می‌گوید و می‌افزاید که اعضای حماس بارها مخالفت خود را با هرگونه نسل‌کشی اعلام کرده بودند. به‌گفته این شهروند اسرائیلی، اعضای حماس بارها تکرار کرده بودند که ما با زنان نمی‌جنگیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید