• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 9 مرداد 1403
کد مطلب : 231314
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zmko7
+
-

خبری از بمب نیست

پنجره نقل‌و‌انتقالاتی اروپا هم آرام است؛ مروری بر انتقال‌های مهم این تابستان

درحالی‌که خیلی‌ها از بمب‌های نقل‌و‌انتقالاتی این روزهای فوتبال ایران انتقاد و آنها را ترقه خطاب می‌کنند، به‌نظر می‌رسد دوران بمب‌ترکاندن در اروپا هم به سر آمده باشد. باشگاه‌ها دنبال انتقال‌های رایگان هستند چون تجربه نشان داده خریدهای بالای 100میلیون یورو در بیشتر موارد ناموفق از کار درمی‌آیند. در حال‌حاضر مهم‌ترین نقل‌وانتقال فصل اروپا، جذب رایگان امباپه از پاریس توسط رئال مادرید بوده. با این‌حال باشگاه‌های بزرگ هزینه‌های زیادی برای خریدهای بازیکنان نه‌چندان بزرگ کرده‌اند که بدنیست نگاهی به مهم‌ترین آنها داشته باشیم.

کیلیان امباپه آزاد
پاری‌سن‌ژرمن 2سال پیش می‌توانست برای فروش این ستاره 200میلیون یورو از رئال‌مادرید بگیرد اما سر لجبازی از این پول صرف‌نظر کرد و حتی زیر دین پاداش 60میلیون یورویی وفاداری این بازیکن هم رفت. سال گذشته هم عربستانی‌ها می‌خواستند برای این بازیکن یک‌میلیارد یورو هزینه کنند که 300میلیون آن به باشگاه فرانسوی می‌رسید اما خود این بازیکن و مادرش با آن مخالفت کردند تا اینکه این فصل هم فلورنتینو پرس به آرزوی دیرینه‌اش رسید و هم امباپه به باشگاه رویایی دوران کودکی‌اش. برای استقبال از این ستاره، 85هزار نفر در ورزشگاه برنابئو حاضر شدند و رکورد زدند. پیراهن امباپه در همین چند روز 5برابر کل لباس‌های بلینگام در یک‌سال اخیر فروش داشته است.




ریکاردو کالافیوری 45میلیون پوند
تنها چیزی که ایتالیا در یورو ارائه داد، معرفی یک پدیده تازه در خط دفاعی بود. ریکاردو کالافیوری هم گل به‌خودی زد، هم پاس‌گل داد و هم از بازی آخر محروم شد اما با این حال همه نگاه‌ها را به‌خودش جلب کرد. ابتدا گفته شد چند باشگاه بزرگ ازجمله رئال‌مادرید او را می‌خواهند اما مدافع بولونیا حالا به آرسنال بسیار نزدیک است و به‌زودی قرارداد طرفین رسمی خواهد شد. با رفتن تیاگو موتا به یوونتوس و گرفتن جای آلگری، ستاره‌های این تیم هم یکی پس از دیگری راهی تیم‌های بزرگ‌تر می‌شوند. زیرکزی به منچستر رفته و کالافیوری هم احتمالا به آرسنال می‌رود. آرتتا فصل پیش بهترین خط دفاعی لیگ را داشت. سالیبا بهترین مدافع میانی حال‌حاضر فوتبال جهان در کنار گابریل ماگالاییش زوجی مطمئن ساختند. به‌نظر می‌رسد سرمربی اسپانیایی آرسنال می‌خواهد از کالافیوری در پست دفاع چپ استفاده کند یا سیستم را به 3دفاع تغییر دهد. اسپالتی در تیم ملی ایتالیا از این بازیکن در پست شماره10 هم استفاده کرد. او بازیکنی چند‌پسته است. احتمالا این مدافع 22ساله به جای زینچنکو سمت چپ خط دفاعی را اشغال کند. زینچنکو و کیویور در این پست نتوانستند خودشان را ثابت کنند و تیرینی هم که قرضی از تیم رفته، حاضر به بازگشت نیست.

دیگر انتقال‌های نسبتا مهم
    بارسلونا که با دنی اولمو به توافق شخصی رسیده و ممکن است با باشگاه لایپزیش هم بر سر انتقال او به توافق برسد، دنبال راهی است تا نیکو ویلیامز را هم از اتلتیک بیلبائو بخرد اما این انتقال سخت است. لاپورتا می‌خواهد روکه برزیلی را که با کلی سروصدا خریداری شد، به عربستان بفروشد اما خود بازیکن مخالف است و دوست دارد به استون‌ویلا برود.
    استراهینیا پاولویچ، مدافع 23ساله و صربستانی سالزبورگ با عقد قراردادی به ارزش 18میلیون یورو به میلان پیوست.
    منچستریونایتد بر سر خرید نصیر مزراوی مراکشی با بایرن‌مونیخ به توافق رسیده. اگر این انتقال انجام شود، احتمالا ون‌بیساکا به استون‌ویلا یا تیمی دیگر برود.
    باشگاه لس‌آنجلس اف‌سی در حال مذاکره برای جذب آنتوان گریزمان، مهاجم 33ساله و فرانسوی اتلتیکومادرید است و ممکن است اتلتی این مهاجم را هم مثل موراتا و ممفیس از دست بدهد.
    تاتنهام در رقابت با آرسنال و لیورپول برای جذب فدریکو کیه‌زا، مهاجم 26ساله و ایتالیایی یوونتوس پیشتاز است و قصد دارد این بازیکن را با 30میلیون یورو به خدمت بگیرد. تیاگو موتا علاقه‌ای به حفظ کیه‌زا ندارد و خود این بازیکن هم علاقه‌ای به رفتن نشان نمی‌دهد. او چند جلسه تمرین را به‌خاطر مراسم عروسی‌اش از دست داد.
    یوونتوس آماده ارائه‌ پیشنهاد 45میلیون یورویی برای جذب تئون کوپمینرز، هافبک 26ساله و هلندی آتالانتا در تابستان است. او می‌تواند یکی دیگر از خریدهای گمنام اما گران این پنجره باشد.
    خریدهای بی‌رویه تاد بولی باعث سردرگمی مربیان شده است. مالک آمریکایی می‌خواهد از شر برخی بازیکنان خلاص شود؛ بازیکنانی نظیر گلگر، لوکاکو، چالوبا، پتروویچ، چیلول، کپا، اوگوچوا، آرماندو بروخا، کاسادی، داترو فوفانا، هاروی واله، کاستلدین و...
    انتقال آرتم دووبیک مهاجم 27ساله و اوکراینی خیرونا به اتلتیکومادرید منتفی شد و این بازیکن در آستانه پیوستن به رم است. او آقای گل فصل پیش لالیگا بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید