• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 24 تیر 1397
کد مطلب : 23098
+
-

5راهکار برای مطالعه کودکان

دانستنی‌ها
5راهکار برای مطالعه کودکان


هیچ کاری با زور انجام نمی‌شود و اگر هم بشود پیامد مثبتی در بر نخواهد داشت. در کنار والدین سختگیر، پدر و مادرهایی هم هستند که با وجود اینکه از مزیت‌های کتاب در زندگی کودک‌شان اطلاع دارند اما انتخاب آن را به‌عهده کودک می‌گذارند. پائولا سیروییس در «نیوز آبزرور» چند راهکار برای تشویق کودکان به مطالعه پیشنهاد داده که گزیده‌ای از آن را در ادامه آورده‌ایم.


  یکی از دیوارهای اتاق فرزندتان را انتخاب کنید و روی آن کاغذ بچسبانید و برایش کتابی بخوانید یا خودش این کار را انجام دهد. از او بخواهید تا کلمه جدیدی را که در کتاب یافته روی کاغذ بنویسد. هر روز این کار را تکرار کنید. این باعث می‌شود دریابد که کتاب چیزهای بسیاری به او یاد می‌دهد.

  برای فرزندتان کتاب‌خواندن را تبدیل به تفریح کنید نه تکلیف.

  برای کودک‌تان کتاب بخوانید و به شکل یک بازی از او بخواهید تا پایانش را خودش هر طور که دوست دارد بنویسد. شما هم پایان دیگری برایش بنویسید و هر یک بخوانید و درباره‌اش با هم صحبت کنید.

  در خانواده برنامه‌ای بگذارید تا در هفته 3شب یکی از اعضای خانواده کتاب مورد علاقه‌اش را که در هفته مطالعه کرده برای دیگران بخواند و 5تا 10دقیقه درباره‌اش برای دیگر اعضا صحبت کند.

  بچه‌ها خیلی علاقه دارند برای دیگران کتاب بخوانند. والدین باید این امکان را برای بچه‌ها ایجاد کنند تا کتاب‌های مورد علاقه‌شان را برای آنها بلند بخوانند و آنها خیلی خوب به آن گوش بدهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید