• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 24 تیر 1397
کد مطلب : 23074
+
-

پایانی خوش برای بلژیک

تیم ملی بلژیک با برتری 2 بر صفر مقابل انگلستان، برای نخستین بار به‌عنوان سومی جام‌جهانی فوتبال دست یافت. در بازی رده‌بندی رقابت‌های جام‌جهانی2018 روسیه، دیروز و در سن‌پترزبورگ و با قضاوت علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری، تیم‌های ملی بلژیک و انگلستان به مصاف هم رفتند که این بازی با گل‌های توماس مونیه در دقیقه4 و ادن آزار در دقیقه82، به‌سود بلژیک به پایان رسید. 2 تیم پیش از این، در رقابت‌های مرحله گروهی نیز مقابل یکدیگر به میدان رفته بودند که آن بازی را بلژیکی‌ها با یک گل به‌سود خود خاتمه داده بودند. هم بلژیک و هم انگلستان در بازی‌های نیمه‌نهایی خود، شانس خوبی برای رسیدن به بازی فینال داشتند، اما شکست‌های یک بر صفر مقابل فرانسه و 2 بر یک مقابل کرواسی، آنها را راهی بازی رده‌بندی کرده بود. انگلیسی‌ها در این بین بی‌انگیزه‌تر و خسته‌تر از حریف نشان می‌دادند و گرت ساوت‌گیت با چند تغییر تیم خود را به مصاف مردان روبرتو مارتینس فرستاده بود. در این بازی یک رکورد تاریخی حفظ شد و مطابق با سایر دیدارهای رده‌بندی جام‌جهانی، این بازی نیز بدون گل به‌پایان نرسید.

برای بلژیک، تیبو کورتوا، توبی آلدروایرلد، ونسان کمپانی، یان فرتونگن، یور تیلمنز (78- موسی دمبله)، اکل ویتسل، توماس مونیه، ناصر شادلی (39- توماس فرمالن)، کوین ده‌بروینه، ادن آزار و روملو لوکاکو (60- دریس مرتنس) به میدان رفتند و انگلیسی‌ها نیز در این دیدار با ترکیب جوردن پیکفورد، فیل جونز، جان استونز، هری مگوایر، اریک دایر، روبن لوفتوس‌چیک (84- دله آلی)، فابیان دلف، کایرن تریپیر، دنی رز (46- جسی لینگارد)، رحیم استرلینگ (46- مارکوس رشفورد) و هری کین بازی کردند.

علیرضا فغانی در این بازی به اکسل ویتسل از بلژیک و جان استونز و هری مگوایر کارت زرد نشان داد. در این بازی سه‌شیرها، 5ضربه به چارچوب داشتند و شیاطین سرخ 4ضربه. درصد مالکیت توپ نیز، 57 به 43 به‌سود انگلیسی‌ها بود. در تعداد پاس‌های سالم نیز، انگلستان، 641به453 عملکرد بهتری نسبت به بلژیک داشت. در پایان مسابقه نیز، ادن آزار کاپیتان تیم ملی بلژیک که با گلزنی در این بازی، تعداد گل‌هایش در رقابت‌های جام‌جهانی2018 روسیه را به عدد3 رساند، به‌عنوان بهترین بازیکن میدان برگزیده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید