![گرفتاریهای مرد شماره2](/img/newspaper_pages/1397/04%20TIR/24/ROOYE/4h2.jpg)
گرفتاریهای مرد شماره2
![گرفتاریهای مرد شماره2](/img/newspaper_pages/1397/04%20TIR/24/ROOYE/4h2.jpg)
مجتبی خسروتاج این روزها در معرض یک تهمت اثباتنشده قرار گرفته و تلاش میکند با ارائه توضیحاتی درباره واردات 6400دستگاه خودروی خارجی ابهامزدایی کند. توضیحات اخیر او در گفتوگو با روزنامه ایران هم نشان میدهد مرد شماره یک واردات و صادرات ایران روزهای سختی را پشت سرمیگذارد و امیدوار است گزارش 20صفحهای محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیسجمهور درباره فساد شکلگرفته در این پرونده باعث شود به ابهامهای احتمالی پایان داده شود. او گفته با واردکنندگان خودروها در افتاده و چون به گفته او این واردکنندگان دارای قدرت، پول و رسانه هستند و منافع میلیاردیشان به خطر افتاده از هیچ تهمتی دریغ نمیکنند. ماجرای واردات غیرقانونی خودروی خارجی چه از طریق هک شدن سامانه ثبت سفارش صورت گرفته و یا نتیجه یک فساد باشد و یا میوه دستنوشته محمد رضا نعمتزاده، وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت فرقی نمیکند، مهم اینجاست که یکی از مدیران ارشد و باسابقه ایران در عرصه مدیریت صادرات و واردات گرفتار یک ابهام و تهمت شده و باید دید نتیجه چه خواهد شد. ورای اتهامها و ابهامها مسئله اصلی اینجاست که گرفتاری ایجاد شده برای مجتبی خسروتاج، محصول تفکری است که مدیریت بازار و عرصه تجارت خارجی ایران را در محدود کردن میداند تا تن دادن به قاعده عرضه و تقاضای بازار و چون این قاعده نادیده گرفته شود، شکلگیری فساد گریزناپذیر است و شاید روزی مرد شماره2 وزارت صمت، بهصورت شفاف از ریشههای فساد ناشی از تفکر اقتصاد دولتی سخن بگوید. آن روز دور نخواهد بود.