• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 تیر 1397
کد مطلب : 22921
+
-

ترامپ، نامه رهبر کره‌شمالی را در توییتر منتشر کرد

ترامپ، نامه رهبر کره‌شمالی را در توییتر منتشر کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نامه کیم‌ جونگ‌ اون رهبر کره‌شمالی خطاب به‌خودش را در توییتر منتشر کرد. به گزارش سی‌ان‌ان، تاریخ این نامه ششم جولای (15تیر) است.



کیم‌جونگ‌اون، در این نامه ضمن یادآوری نشست سنگاپور بین خودش و ترامپ، آن را نقطه عطفی در تاریخ روابط 2کشور دانسته و به نتیجه‌بخش بودن آن ابراز امیدواری کرده است. دونالد ترامپ، این نامه را با این عنوان در توییتر منتشر کرده است: «نامه بسیار دلپسند از رهبر کره‌شمالی. پیشرفت بزرگی در جریان است!» با وجود ادعای ترامپ درباره داشتن پیشرفت، تردیدهایی درباره تمایل کره‌شمالی به خلع سلاح هسته‌ای به‌وجود آمده است. مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در سفر اخیر خود موفق نشد با کیم‌جونگ‌اون ملاقات کند و اخیرا هم مقامات کره‌شمالی، ‌بدون هیچ توضیحی در جلسه‌ای که قرار بوده با همتایان آمریکایی خود داشته باشند، شرکت نکرده‌اند. با وجود ادبیات خوشبینانه‌ای که نامه دارد، در متن نامه به خلع‌سلاح‌هسته‌ای و چیزی که به آن ارتباط داشته باشد، اشاره نشده است.
زمان انتشار نامه هم، توجه به تاریخ آن، احتمالا واکنشی از سوی ترامپ به افرادی است که معتقدند کره‌شمالی و آمریکا، همچنان از هدفی که ترامپ درنظر داشته - خلع سلاح شبه جزیره کره- بسیار دور هستند.

در بخشی از این نامه آمده است: «من از تلاش‌های پرتحرک و خارق‌العاده جنابعالی برای بهبود روابط بین 2کشور و اجرای وفادارانه بیانیه مشترک قدردانی می‌کنم.
من جدا معتقدم که اراده محکم، تلاش‌های صمیمانه و نگرش منحصربه‌فرد من و جنابعالی در راستای گشودن آینده‌ای نوین در روابط بین جمهوری دمکراتیک خلق کره و ایالات متحده آمریکا قطعا به ثمر خواهد نشست... با این آرزو که روند آتی اتخاذ اقدامات عملی باعث مزید اطمینان و اعتماد تزلزل‌ناپذیر نسبت به جنابعالی باشد، این اعتقاد خود را ابراز می‌دارم که پیشرفت تاریخی در راستای پیشبرد روابط بین جمهوری دمکراتیک خلق کره و ایالات متحده باعث خواهد شد که دیدار بعدی ما زودتر انجام گیرد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید