• سه شنبه 19 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 2 محرم 1446
  • 2024 Jul 09
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229189
+
-

بلعیده شدن مهندس پرواز با موتور هواپیما

رویداد
بلعیده شدن مهندس پرواز با موتور هواپیما

در جریان حادثه‌ای هولناک که در فرودگاه کنارک در استان سیستان و بلوچستان رخ داد، یک مهندس پرواز با موتور هواپیما بلعیده شد. به‌گزارش همشهری، روز چهارشنبه، 13تیرماه، پس از بروز نقص فنی برای یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه کنارک، گروه فنی فرودگاه برای حل مشکل راهی ماموریت شدند.
تیم مهندسان پرواز درحال تعمیر و رفع نقص فنی موتور شدند و لحظاتی بعد خلبان هواپیما اقدام به ران‌آپ (بالا بردن شتاب موتور درجا) کرد. در همین هنگام بود که یکی از مهندسان پرواز به نام ابوالفضل کمال امیری، بر اثر مکش بالای موتور هواپیما به درون آن کشیده شد و حادثه‌ای هولناک رقم خورد. به‌دنبال این حادثه، تیمی از آتش‌نشانان شهرستان چابهار راهی فرودگاه کنارک شدند و پس از عملیاتی سخت و نفس‌گیر، پیکر بی‌جان مهندس پرواز را از داخل موتور بیرون کشیدند.
به‌گفته برخی شاهدان، این حادثه زمانی رخ داد که مهندس پرواز فاصله بسیار کمی با موتور هواپیما داشت. این در حالی است که مطابق با قوانین ایمنی، در زمانی که خلبان اقدام به ران‌آپ می‌کند، باید اعلام شود که اطراف موتور هواپیما کسی تردد نکند تا مبادا حادثه‌ای برایش رخ دهد. به‌دنبال این حادثه، تیمی از کارشناسان ماموریت یافته‌اند در جریان بررسی‌های تخصصی علل وقوع این حادثه مرگبار را مشخص کنند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید