• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 21 تیر 1397
کد مطلب : 22865
+
-

مطالعه، طول عمر را زیاد می‌کند

مطالعه، طول عمر را زیاد می‌کند

گاهی آنقدر خود را اسیر روزمرگی می‌کنیم که یادمان می‌رود باید اوقاتی را به‌خودمان اختصاص دهیم. جالب است بدانید که یکی از راه‌های آسان مقابله با آشفتگی‌های ذهنی، مطالعه است. «دیوید وارام» در «ایندیپندنت» یادداشتی در این‌باره نوشته که بخشی از آن در ادامه می‌آید.

  مطالعه عمر را زیاد می‌کند؛ محققان دریافته‌اند کسانی که در طول شبانه روز اوقاتی را به مطالعه اختصاص می‌دهند نه‌تنها سلامت روانی بیشتری دارند، بلکه بیشتر عمر می‌کنند. همانگونه که ورزش برای سلامتی جسم اهمیت دارد، کسانی که مطالعه می‌کنند طول عمر بیشتری دارند.
    کسانی که مطالعه می‌کنند خواب عمیق تری دارند؛ مطالعه پیش از خواب به داشتن خوابی عمیق و راحت کمک می‌کند.
 
  مطالعه باعث پرورش حافظه می‌شود؛ اکثر تحقیقات نشان داده که حافظه قابل پرورش است. یکی از راه‌های تقویت حافظه مطالعه است، به همین دلیل برخی از پزشکان به افراد سالخورده که در معرض بیماری آلزایمر هستند توصیه می‌کنند کتاب بخوانند تا حافظه‌شان تحلیل نرود.
    مطالعه باعث پرورش قدرت خلاقیت و تفکر می‌شود؛کسانی که مطالعه می‌کنند حتی نسبت به محیط پیرامون خود بی‌تفاوت نیستند و بیشتر فکر می‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا خلاق‌تر باشند.
    مطالعه اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد؛ با مطالعه، شخص درباره مطالب متنوع آگاهی پیدا می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا دیگران در مواردی درباره موضوعات مختلف از شما سؤال کنند و این سبب افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید