• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 21 تیر 1397
کد مطلب : 22854
+
-

ازدواج رسمی با بانوی پیر

ازدواج رسمی با بانوی پیر

آلگری تعطیلات را نیمه‌کاره رها کرد و در تماسی که با کریستیانو رونالدو داشت به او گفت که برای همکاری با چنین بازیکنی لحظه‌شماری می‌کند. حتی گفته می‌شود زیدان بعد از آنکه فهمید رونالدو قرار است به‌‎فروش برسد تصمیم به کناره‌گیری از هدایت رئال گرفته بود و آلگری هم که فوت مادرش را برای رد پیشنهاد رئال بهانه کرده بود، می‌دانست قرار است به قول خودش با بهترین بازیکن جهان در یوونتوس همکار شود. آنیلی هم روز سه‌شنبه شخصا به یونان رفت تا به‌طور مستقیم آخرین هماهنگی‌ها را با او بکند. 
عقده خرید نیمار
استیو مک‌منمان، پیشکسوت انگلیسی رئال درباره این اتفاقات گفته: «فلورنتینو پرس بعد از دو بار ناکامی در خرید نیمار عقده خریدن این بازیکن را دارد اما نمی‌دانم می‌تواند در تلاش سوم موفق باشد یا نه.» پرس برای به‌دست آوردن نیمار حاضر شده بهترین بازیکن تیمش را با رقم ناچیزی به حراج بگذارد. سه‌شنبه عصر رسانه‌ها گزارش دادند که با وجود آنکه گفته می‌شد سه‌شنبه یا چهارشنبه انتقال رسمی رونالدو اعلام خواهد شد، پرس فعلا دست نگه داشته و به گزارش اسکای ایتالیا جلسه بین سران دو باشگاه تا دوشنبه آینده به تعویق افتاده است. گزارش‌ها حاکی از این بود که پرس اگر نتواند جانشین مناسبی برای اسطوره باشگاه پیدا کند از فروش او حداقل با این رقم منصرف خواهد شد. ضمن اینکه اگر به هر دلیلی نخواست بازیکنش را بفروشد، می‌تواند از باشگاه یوونتوس به اتهام مذاکره و وسوسه بازیکنی که قرارداد دارد شکایت کند هر چند رابطه خوب بین دو باشگاه به سمت چنین اقدامی نخواهد رفت. 
ایتالیا، پایان خط
از طرفی، لنزیا فلیپی، نامزد اسبق رونالدو به یک نشریه گفته که در آن دوران کریستیانو همیشه می‌گفت می‌خواهد فوتبالش را در ایتالیا به پایان ببرد. او احترام خاصی در یوونتوس و بین اسطوره‌های این باشگاه دارد و با وجود آنکه آن‌همه گل به آنها زده، همه آنها از جمله بوفون، پیرلو، کیه‌لینی و آلگری همواره از این بازیکن در مقایسه با مسی حمایت و تمجید کرده‌اند. برخی سایت‌ها هم از به‌وجد آمدن کریستیانو از استقبالی که دورادور از او در تورین به عمل داده خبر می‌دادند؛ اینکه او از پرس ناراحت است که چرا زودتر به قول خود مبنی بر افزایش دستمزدش عمل نکرده است؛ حالا با عشقی که از هواداران و دست‌اندرکاران یووه دریافت کرده است، محال است تصمیمش را تغییر دهد. 
قرارداد نهایی
سه‌شنبه شب همه خبرگزاری‌ها ، روزنامه‌ها و سایت‌های معتبر یا جنجالی از توافق نهایی بین دو باشگاه خبر دادند از جمله «رکورد» پرتغال که با منابعی نزدیک به این بازیکن در ارتباط است؛ این‌بار با رقم 105میلیون یورو که فقط 5میلیون از رقم اولیه بیشتر بود. دی‌مارتزیو گزارش داد رونالدو دوشنبه یا سه‌شنبه آینده با پشت سرگذاشتن تست‌های پزشکی یووه رسما به این تیم می‌پیوندد. اما باشگاه یوونتوس جزییات قرارداد رونالدو را منتشر کرد؛ قرارداد ۴ساله به ارزش ۱۰۰میلیون یورو به‌اضافه ۱۲میلیون یورو پاداش و دستمزد ۳۰میلیون یورو در سال به‌صورت خالص که مالیات آن جداگانه توسط باشگاه پرداخت می‌شود.
بیانیه باشگاه
رئال مادرید در بیانیه رسمی خود ذکر کرده است که رونالدو شخصا درخواست جدایی کرده و باشگاه هم به‌درخواست او احترام گذاشته است و اجازه جدایی به او داده است: «رئال مادرید اعلام می‌کند که با توجه به تصمیم و درخواست کریستیانو رونالدو، با انتقال او به یوونتوس موافقت کرده است. امروز رئال مادرید مراتب قدردانی نسبت به بازیکنی که خود را به عنوان بهترین بازیکن جهان و یکی از بهترین‌های تاریخ باشگاه و تاریخ فوتبال اثبات کرد، اعلام می‌کند. ورای جام‌ها و افتخاراتی که در این 9 سال به‎دست آمده است، کریستیانو رونالدو الگویی در زمینه تعهد، تلاش، استعداد و مسئولیت‌پذیری است. رونالدو با 541 گل‌زده در 438 بازی، بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید شد. 16 جام، شامل چهار قهرمانی در اروپا که سه‌تای آن‌ها به صورت متوالی بوده است. در زمینه انفرادی، رونالدو با پیراهن رئال مادرید چهار بار برنده توپ طلا، دو بار برنده جایزه The Best و سه بار برنده کفش طلا شد. برای رئال مادرید، کریستیانو رونالدو همواره یکی از بزرگ‌ترین نمادها و نقطه عطفی برای نسل‌های آینده خواهد بود. رئال مادرید همیشه خانه تو خواهد بود.» 
نامه وداع 
سرانجام رونالدو متقاعد شد به‌درخواست رئال برای نامه خداحافظی پاسخ مثبت دهد. باشگاه می‌خواست او خودش اعلام کند که می‌خواهد از تیم برود و رئال برای نگه‌داشتنش کم‌کاری نکرده؛ همان رفتاری که در جدایی ژابی آلونسو در پیش گرفته بودند. رونالدو نامه‌ای احساسی خطاب به هواداران نوشت: «سال‌های حضور در رئال مادرید و در این شهر احتمالا بهترین سال‌های زندگی‌ام بود. به این باشگاه و هوادارانش درود می‌فرستم. فقط می‌توانم از تمامی کسانی که به من عشق ورزیدند تشکر کنم. به هر حال فکر می‌کنم حالا زمان بازشدن یک دوره جدید در زندگی رسیده است و به‌همین خاطر از باشگاه خواستم انتقال مرا قبول کند. فکر می‌کنم این راهش باشد و از همه و مخصوصا از هواداران خواهش می‌کنم که مرا درک کنند. این 9 سال واقعا فوق العاده بود. 9 سال خاص. زمان شگفت‌انگیزی برایم بود و البته سخت چون در رئال مادرید انتظارات همیشه خیلی بالاست. هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم که چقدر در اینجا از فوتبال لذت بردم. هم‌تیمی‌های شگفت انگیزی در زمین و رختکن در این تیم داشتم. گرمای بی‌نظیری از هواداران دریافت کردم و باهم 3 قهرمانی پیاپی اروپا و 4 قهرمانی در 5 سال کسب کردیم و در کنار آنها به 4 توپ طلا و 3 کفش طلا رسیدم. همه دوران حضورم در این باشگاه فوق‌العاده بود. رئال مادرید قلب مرا تسخیر کرد و همچنین قلب خانواده‌ام را. برای همین بیشتر از همیشه می‌گویم از این باشگاه، از رئیس، از مدیران، هم‌تیمی‌ها، مربیان، پزشکان و تمام کسانی که در باشگاه کار می‌کنند تشکر می‌کنم. بی‌نهایت از هواداران تشکر می‌کنم و همچنین از فوتبال اسپانیا. در این 9 سال عالی بازیکنان بزرگی در مقابل من بودند. به همه آنها احترام می‌گذارم و درود می‌فرستم. خیلی فکر کردم و حالا زمان شروع یک دوره جدید است. هرجا که باشم حس می‌کنم این پیراهن و سانتیاگو برنابئو بخشی از من است. از همه ممنونم. مثل اولین‌باری که 9 سال پیش در استادیوم گفتم زنده باد رئال مادرید.»
استارت خرید نیمار
پرس بلافاصله نماینده‌اش را برای مذاکرات نهایی با نیمار و پدرش به برزیل فرستاد. هکتور هرناندس، خبرنگار اونداسر توییت کرد: «رئال مادرید الان در کمترین زمان ممکن انتقال نیمار را نهایى خواهد کرد.» 
پایان رسمی بی‌بی‌سی
مثلث بی‌بی‌سی با 13جام از هم پاشید. چهار لیگ قهرمانان، یک لالیگا، یک کوپا و سه جام‌جهانی باشگاه‌ها مهم‌ترین دستاوردهای این مثلث بودند.
مارسلو در یووه؟
شایعات دیگری در رسانه‌های ایتالیایی دیده می‌شود؛ اینکه یووه قصد دارد الکس ساندرو، مدافع چپ برزیلی خود را بفروشد و برای خرید مارسلو از رئال مادرید اقدام کند. مارسلو از اینکه بعد از فینال کی‌یف به پرس گفته بود اگر کریس برود او هم خواهد رفت، هنوز پستی در اینستاگرام برای وداع با کریستیانو نگذاشته است. مارسلو در سال۲۰۱۴ : «مطمئنم الان نه ولی دوست دارم در آینده لباس یوونتوس را بپوشم.» آیا اخبار شوم دیگری برای هواداران رئال در پیش است و کاپیتان دوم هم از تیم خواهد رفت؟
پست‌های همبازیان
سامى خدیرا : «آمدنت به تورین را تبریک می‌گویم، سال‌هاى بزرگى با هم در رئال داشتیم. بى‌صبرانه منتظرم بار دیگر با هم کار کنیم.»
کریم بنزما: «گفتنی زیاد است اما کوتاهش می‌کنم... افتخار و لذت بزرگی بود در کنار بهترین بازیکن جهان بازی کردن... بهترین‌ها را برایت آرزو می‌کنم کریستیانو.»
تونی کروس: «نقشى حیاتی در عناوینی که در سال‌های گذشته بردیم داشتی؛ یک قهرمان واقعی. بازی کردن در کنار تو افتخار بود. با آرزوی بهترین‌ها، اسطوره، کریستیانو...»
کاسمیرو: «با تو یاد گرفتم، لذت بردم و پیروز شدم. ممنون از همه چیز.»
ایکر کاسیاس: «خداحافظی همیشه دردناک است و خداحافظی با بازیکنی در این سطح، دردناک‌تر هم هست. به‌خاطر تمام کارهایی که برای باشگاه انجام دادی متشکریم. تو باعث شدی باشگاه از آنچه بود، بزرگ‌تر شود. به خودت افتخار کن که تلاش کردی بهترین باشی و به آن رسیدی. در ماجراجویی جدیدت موفق باشی کریستیانو.»
سرخیو راموس: «بازی کردن در کنارت بسیار لذت‌بخش بود؛ همیشه به یادت هستیم.»
بیل هم پست گذاشت
گرت بیل تنها بازیکنی بود که بعد از خداحافظی زیدان از رئال هیچ واکنش یا پستی برای او نگذاشت اما او به رفتن رونالدو واکنش نشان داد و برایش نوشت: «بازیکنى شگفت انگیز و شخصیتى بزرگ ، خیلى خوشحالم که حدود 5 سال کنارت بازى کردم، در آینده برایت بهترین‌ها را آرزو می‌کنم ، رفیق.» رونالدو در یکی، دو سال اول با بیل خیلی خوب بود اما رابطه آنها کم‌کم به سردی گرایید. 
واکنش اسطوره‌ها
پدراگ میاتوویچ: «به‌نظرم ما این مذاکرات را باختیم. ما 50گل در یک فصل که کریس برایمان می‌زد را از دست دادیم. سخت است 50گل در یک فصل. الان بازیکنی نداریم که تضمین کند این تعداد گل برای ما می‌زند.»
خورخه والدانو : «این‌جا هیچ شخص عاقلى بازیکنى را از دست نمی‌دهد که سالی 40گل برای تیم می‌زند!»
الساندرو دل پیرو: «بهترین انتخاب را داشتی، خوش اومدی کریس. رونالدو دقیقا مناسب یوونتوس است؛ ورود او، چهره سری آ را در جهان متفاوت می‌کند.»
آریگو ساکی: «به‌خاطر رونالدو به یووه و فوتبال ایتالیا تبریک می‌گویم.»
کاپلو: «کریستیانو رونالدو برای یوونتوس یک ماشین پول‌سازی است؛ به نظر من ایگواین به چلسی می پیوندد. رئال مادرید بازی‌ها را با حضور رونالدو ١-٠ شروع می‌کرد و حالا ٠-٠ شروع می‌کند.»
پله: «یادم است برای خودم سخت بود پس از مدت‌ها حضور در سانتوس به تیم دیگری بروم اما اقدام درستی بود، قهرمان‌ها هرگز از رویارویی با چالش‌ها خسته نمی‌شوند.»
رد پاس کانسلو
ماروتا، مدیر ورزشی یوونتوس گفت: «همه چیز از کانسلو شروع شد! وقتی که می‌خواستیم مذاکرات را با مدیر برنامه او که ژرژمندس بود، آغاز کنیم. یوونتوس می‌خواهد رضایت و خوشحالی کامل خود را از انتقال کریستیانو رونالدو ابراز کند.»
سهام باشگاه بالاتر رفت
با اعلام خبر رسمی انتقال رونالدو به یوونتوس سهام باشگاه بالاتر هم رفت. ارزش باشگاه یوونتوس در ۲۰ دقیقه اخیر، 16درصد افزایش یافته و به ۷۳۰ میلیون یورو رسیده است. در حقیقت از ابتدای هفته گذشته که بحث انتقال رونالدو به یوونتوس جدی شد تا سه‌شنبه‌شب که باشگاه رئال مادرید سه‌شنبه شب خبر انتقال او را تایید کرد سهام بانوی پیر افزایش 35درصدی داشته است به‌طوری که ارزش هر سهم باشگاه یوونتوس که پیش از انتشار خبر پیوستن رونالدو به این باشگاه 6660/0 یورو بود که الان به 9655/0 یورو رسیده که بالاترین رقم از ماه مه سال2017 است.
همزمان با لبران
انتقال ستاره‌هاى فوتبال و بسکتبال به باشگاه‌هاى جدیدشان در یک روز  رسمى شد. لبران جیمز به لس‌آنجلس گلکسی پیوست و رونالدو به یووه.
گران‌ترین در تاریخ
انتقال 100 میلیون یورویی رونالدو به یوونتوس، رکورد گران‌ترین انتقال تاریخ تیمی از سری آ را شکست؛ پیش‌تر این رکورد با 94 میلیون یورو برای هیگواین ثبت شده بود. رونالدو حالا گران‌ترین بازیکن بالای 30سال در تاریخ است.
مثل رونالدینیو نشوی
در دو دهه اخیر هر وقت ستاره‌ها به سری‌آ رفتند عمر فوتبال‌شان تمام شد. رونالدینیو از بارسا به میلان رفت، ریوالدو هم همین مسیر را طی کرد، ردوندو از رئال به میلان ملحق شد و روبینیو و حتی رونالدوی برزیلی دوران خوبی در ایتالیا نداشتند. البته استثناهایی هم وجود داشت مثل دنی آلوس یا ایگواین و... که در حد اینها ستاره نبودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید