• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228464
+
-

نقل قول

توصیه به روس ها برای سفر به ایران
لئونید لوژچكو، رئیس شورای روابط تجاری روسیه و ایران: با آغاز مبادله گروهی بدون نیاز به روادید گردشگران در سفرهای متقابل، به شهروندان روس توصیه می‌کنیم به ایران سفر کنند. چرا که مکان‌های دیدنی زیادی در این کشور مانند اصفهان و شیراز وجود دارد که پیشینه تمدنی آنها بیش از 3 هزار سال است و امیدواریم گردشگری متقابل بین ایران و روسیه رونق بیشتر بگیرد.

گورستان قلایچی مقصد گردشگری شود
یوسف حسن‌زاده، سرپرست هیأت باستان‌شناسی گورستان قلایچی: در پی آسیب‌های واردشده به گورستان قلایچی بوکان، نخستین فصل از کاوش باستان‌شناختی این محوطه مربوط به دوره ماناها از حدود یک‌ماه پیش آغاز شد. محوطه قلایچی مربوط به پادشاهی ماناها در ۲۸۰۰سال پیش است و می‌تواند به عنوان مجموعه گردشگری بهره‌برداری شود.

ابرچالش‌های بی‌توجهی به محیط‌زیست
علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظـــت محیط‌زیست: بی‌توجهی به حفاظت از محیط‌زیست چالش‌های جدی و نوظهور برای ساکنان کره زمین ایجاد کرده است. پیامدهایی از قبیل بر‌هم‌خوردن تعادل طبیعت، تهدید حیات و انقراض گونه‌های زیستی و تهدید امنیت غذایی و سلامت انسان‌ها به همراه گسترش فقر ازجمله این چالش‌هاست.

محدودیت مقاصد گردشگری روستایی
علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری: روستاهای ایران از ظرفیت‌های متعدد برخوردارند؛ اما هنوز به جاذبه تبدیل نشده و تجاری‌سازی نشده‌اند. روستاهای ایران نیازمند توجه به تأمین نیازهای سخت‌افزاری ازجمله زیرساخت‌ها و نیازهای نرم‌افزاری شامل محصول‌سازی، محتواسازی در فضای مجازی و نیز تبدیل‌شدن به مقاصد جدید گردشگری‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :