• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228462
+
-

مدیرمیراث فارس:

دشمن از برگزاری کنسرت در تخت‌جمشید ناراحت است

کنسرت تخت‌جمشید به‌رغم اعتراض‌های چند روز اخیر در 50متری صفه این میراث جهانی برگزار می‌شود. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در واکنش به کارزار تشکیل‌شده برای لغو کنسرت در حریم درجه‌یک تخت‌جمشید و جابه‌جایی محل برگزاری و همچنین مخالفت‌های صورت‌گرفته با این برنامه اعلام کرد: دشمن ناراحت است که این اتفاق بیفتد و ما باید در این زمینه تدابیر و برنامه‌ریزی مناسب و صحیح داشته باشیم و تمامی احتمالات را پیش‌بینی کنیم و یک برنامه در شأن آبروی استان اجرا کنیم. به گزارش وزارت میراث فرهنگی، علیرضا ثابت اقلیدی در بازدید از محل آماده‌سازی برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید و نشست با برگزار‌کنندگان این رویداد موسیقایی گفت: باید تدابیر لازم برای رفاه حال انبوه شرکت‌کنندگان در این مراسم و ارائه خدمات مطلوب به آنها لحاظ شود.
این نخستین‌بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که قرار است یک کنسرت موسیقی در 50متری تخت‌جمشید برگزار شود؛ اقدامی که در چند روز گذشته منجر به ایجاد نگرانی‌هایی درخصوص آسیب ارتعاشات ناشی از انعکاس صوت بر سازه‌های تخت‌جمشید شده است. اما موافقان این رویداد معتقدند برگزاری این کنسرت به معرفی بهتر تخت‌جمشید کمک می‌کند. همچنین براساس اعلام سایت صدای میراث، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس نیز تأکید کرده است که 10درصد درآمد 11میلیارد تومانی حاصل از بلیت‌فروشی کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید که به اعلام این سایت رقمی حدود یک‌میلیارد تومان است، به تخت‌جمشید اختصاص می‌یابد.
بااین‌حال در 2روز گذشته کارزار مخالفت با محل برگزاری این کنسرت و درخواست از عزت‌الله ضرغامی برای دستور جابه‌جایی محل برگزاری آن در فضای مجازی تا عصر دیروز بیش از 4هزار امضا جمع کرد.
در همین رابطه، کنسرت‌گذار تخت‌جمشید در گفت‌وگو با صدای میراث اعلام کرد که با برگزاری این کنسرت موسیقی آسیبی به تخت‌جمشید نمی‌رسد و سیستم صوتی این اجرا به‌گونه‌ای چیده شده که انعکاس صوت به سمت تخت‌جمشید نباشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید