• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 21 تیر 1397
کد مطلب : 22845
+
-

نیروگاه اتمی!

فصل نقل‌و‌انتقالات برای پرسپولیسی‌ها با نگرانی زیادی آغاز شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت تغییری در وضعیت پنجره بسته این تیم به‌وجود نیامد تا به جز امید عالیشاه که از قبل با باشگاه قرارداد داشته، هیچ بازیکنی دیگری در شروع فصل به این تیم اضافه نشود. در همین حال،  محسن مسلمان با نظر برانکو باشگاه را ترک کرد، صادق محرمی در جست‌وجوی آرزوهای فوتبالی‌اش به دیناموزاگرب پیوست و فرشاد احمدزاده تصمیم گرفت به‌جای تمدید قرارداد با قرمزها، به تیمی در لیگ لهستان ملحق شود. آیا پرسپولیس رویایی در حال فروپاشی بود؟ آیا این تیم دیگر نمی‌توانست صاحب یک ترکیب ایده‌آل از ستاره‌ها باشد؟ وسط همه سوال‌ها و نگرانی‌ها، قدرت‌نمایی پرسپولیس در بازار آغاز شد. آنها با یک هجوم جدی، مهدی شیری، مهدی شریفی، مهدی ترابی و سروش رفیعی را در اختیار گرفتند و با کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری نیز تمدید کردند. تمدید قرارداد با وحید امیری، آخرین ماموریت تابستانی باشگاهی خواهد بود که به‌زودی، سرشار از ستاره‌های جذاب و تکنیکی می‌شود. بعد از جدایی طارمی و رضاییان، پرسپولیس به لحاظ مهره تیمی متوسط بوده است اما پیوستن ترابی و رفیعی، دوباره یک ترکیب کهکشانی را برای این تیم خواهد ساخت. تیمی که در نیم‌فصل دوم، با یک ترکیب جذاب به مصاف رقبا خواهد رفت. 
علیرضا بیرانوند برای چند فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. او حداقل تا پایان نیم‌فصل گلر اصلی تیم‌اش خواهد بود و در صورت جدایی این سنگربان، رادوشوویچ درون دروازه تیم برانکو خواهد ایستاد. قلب خط دفاعی، باز هم به زوج سیدجلال و شجاع خلیل‌زاده سپرده می‌شوند. حسین ماهینی در کنار مهدی شیری نفراتی هستند که برای سمت راست خط دفاع رقابت می‌کنند و محمد انصاری، مدافع چپ ثابت سرخ‌ها خواهد بود. اگر سیستم برانکو همچنان بر پایه استفاده از دو هافبک دفاعی باشد، از میان نوراللهی، کمال و ربیع‌خواه دو نفر در خط میانی قرار می‌گیرند. سروش رفیعی و مهدی ترابی در کناره‌های خط هافبک دیده خواهند شد تا علی علیپور و وحید امیری زوج هجومی این تیم را شکل بدهند. پرسپولیس در نیم‌فصل دوم، صاحب یک نیمکت قدرتمند نیز خواهد شد. ستاره‌هایی مثل حسین ماهینی، امید عالیشاه، احمد نوراللهی، بشار رسن، سیامک نعمتی، گادوین منشا و مهدی شریفی می‌توانند به‌عنوان نفرات ذخیره می‌توانند در هر لحظه‌ای از هر مسابقه، به کمک تیم‌شان بیایند و مسیر مسابقه‌ها را به‌سود پرسپولیس تغییر بدهند. 
انتظارها از پرسپولیس نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم، بالاتر از همیشه خواهد بود. این تیم در لیگ پانزدهم نمایش‌هایی جذاب، پرموقعیت و شورانگیز ارائه کرد و قهرمان لیگ نشد. در دو سال گذشته از میزان موقعیت‌سازی‌های این تیم کاسته شد اما سرخپوشان با اقتدار همه رقبا را کنار زدند و قهرمانی رقابت‌های لیگ‌برتر را به‌دست آوردند. حالا با این نفرات در فاز هجومی و تبدیل شدن به یک نیروگاه اتمی در خط حمله، انتظار می‌رود پرسپولیس هم جذاب و هجومی فوتبال بازی کند و هم به روند موفقیت‌هایش ادامه بدهد. نفراتی مثل ترابی و رفیعی به تنهایی برای تماشایی‌شدن یک تیم کافی به‌نظر می‌رسند و حالا هر دو مهره تکنیکی، در آینده‌ای نزدیک پیراهن یک باشگاه را بر تن خواهند کرد. شاید اگر آنها می‌توانستند از شروع فصل به تیم برانکو ملحق شوند، خیال سرمربی کروات از موفقیت تیم‌اش راحت‌ می‌شد اما حالا او به خوبی می‌داند که نباید همه تخم‌مرغ‌‌ها را در سبد نیم‌فصل دوم بگذارد و اساسا نیم‌فصل دوم زمانی اهمیت پیدا می‌کند که این تیم در نیم‌فصل اول، خودش را در کورس قهرمانی حفظ کرده باشد. قبل از پیوستن 4خرید جدید به پرسپولیس، داستان این تیم در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا به پایان خواهد رسید. آنها در صورت کنار زدن الدحیل وارد مرحله نیمه‌نهایی می‌شوند اما در ادامه رقابت‌های این فصل از لیگ قهرمانان، اجازه استفاده از خریدهای تازه را پیدا نمی‌کنند. موضوعی که نشان می‌دهد در بسته ماندن پنجره، هیچ خیریتی وجود ندارد.  پرسپولیس نیم‌فصل دوم، یک تهدید بزرگ برای همه خطوط دفاعی لیگ‌برتر خواهد بود. با این وجود آنها برای هت‌تریک قهرمانی، باید در نیم‌فصل اول نیز نتایج مطلوبی 
به‌دست بیاورند.

این خبر را به اشتراک بگذارید