در ستون بامردم روزنامه همشهری مورخ 23خردادماه97 مسافران مترو از تردد مداوم دستفروشان در واگنهای قطار مترو گلایه کرده و درخواست حل این مشکل را داشتند. شرکت بهرهبرداری مترو، در پاسخ به این گلایه شهروندان اعلام کرده است: با سلام. ضمن عذرخواهی از مسافران گرامی، ما هم در شرکت مترو بر این باوریم که حق با مسافران است، چرا که دستفروشی و تکدیگری در مترو به یک معضل بزرگ تبدیل شده و موجب سلب آسایش و آرامش مسافران شده است. اما واقعیت این است که برخورد با دستفروشی در مترو به همکاری مسافران هم برمیگردد که آیا اجازه دهند تا مترو محل امنی برای تردد آنها باقی بماند، یا بهواسطه خرید مسافران به یک مرکز خرید سرپایی تبدیل شود.
در این راستا اگر مسافران محترم از دستفروشان خرید نکنند دستفروشان قطارهای مترو را بهعنوان محل کسبوکار خود انتخاب نمیکنند و در نتیجه آرامش در فضای مترو برقرار خواهد شد؛ البته شرکت بهرهبرداری مترو در راستای رسالت خود در جهت تأمین امنیت و آرامش مسافران محترم در طول سفر اقدام به پخش پیامهای بازدارنده از طریق پیج ایستگاهها و پخش فیلمهای آموزشی مضرات خرید از دستفروشان و کمک به متکدیان را در مانیتورهای داخل ایستگاهها و قطارها و نصب بنرهای آموزش شهروندی در ایستگاهها گوشزد مینماید. اما برای حل این مشکل نیازمند همراهی سازمانهای متولی و همیاری مسافران محترم هستیم.
حل معضل دستفروشی در مترو نیازمند همراهی مسافران است
در همینه زمینه :