• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 21 تیر 1397
کد مطلب : 22804
+
-

خبرهای کوتاه

پیام روحانی و جهانگیری به مناسبت حادثه سنندج
حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پیامی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه تلخ و تأسف‌بار در ترمینال مسافربری سنندج از مسئولان استانی به‌ویژه استاندار به‌عنوان نماینده دولت خواست تا نسبت به بررسی دقیق علت وقوع این حادثه اقدام کرده و تلاش و اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های داغدیده و تسکین آلام آنان داشته باشند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز با صدور پیام تسلیت از مسئولان ذی‌ربط به‌ویژه استاندار کردستان خواست ضمن رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان،  علت دقیق این سانحه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

 بازگشت پیکرهای ۵۶ شهید به میهن
فرمانده قرارگاه جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای ۵۶ شهید دوران دفاع‌مقدس روز چهارشنبه از مرز خسروی وارد کشور شده است. سرهنگ حسین عشقی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده اجساد ۸۰ عراقی کشف شده نیز در این مراسم تحویل مقامات عراقی شد. 

   اطلاعیه دولت درباره جهانگیری و نهاوندیان
دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت با تکذیب انتخاب نهاوندیان به‌عنوان رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که روابط جهانگیری و نهاوندیان، همیشه بر پایه همکاری نزدیک و صمیمانه بوده است. 

   پاسخ آشنا به ادعای ترامپ
حسام آشنا، مشاور رئیس‌جمهور به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: «مدتی است ناوهای آمریکایی سر عقل آمده‌اند و برای ادب کردنشان نیاز چندانی به بازداشت تفنگداران دریایی یا هشدار قایق‌های تندرو نبوده است.» چندی پیش دونالد ترامپ ادعا کرده بود که گشتزنی نیروهای ایرانی در اطراف ناوهای آمریکایی در خلیج‌فارس در سال ۲۰۱۸ به عدد صفر رسیده است.

   مطهری: صداوسیما مرتکب جرم شده است
علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با ایسنا،‌ پخش اعترافات یک دختر نوجوان در صداوسیما بدون دریافت حکم از دادگاه صالح و بدون اجازه متهم را مصداق ارتکاب جرم از سوی این سازمان عنوان کرد و گفت که باید با شکایت کسانی که در این ماجرا حق‌شان ضایع شده، فرصتی برای دفاع از آنها از سوی تلویزیون اختصاص یابد. 

  سفارتخانه های آمریکا مشغول جاسوسی هستند
سخنگوی وزارت خارجه با مضحک و بی‌اساس خواندن اتهامات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا علیه فعالیت سفارتخانه‌های ایران، گفت: سفارتخانه‌های ایران در چارچوب کنوانسیون‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند. بهرام قاسمی خاطرنشان کرد: شواهد گوناگونی از جاسوسی و اقدامات خرابکارانه سفارتخانه‌های آمریکا با صدها پرسنل نظامی و امنیتی در پوشش دیپلماتیک منتشر شده است

این خبر را به اشتراک بگذارید