• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
یکشنبه 27 خرداد 1403
کد مطلب : 227592
+
-

دستگیری دزدی که می‌گوید همزاد بیرانوند است

دستگیری دزدی که می‌گوید همزاد بیرانوند است

پسر جوان وقتی در فوتبال به جایی نرسید، تصمیم به سرقت گرفت. او که شباهت عجیبی به دروازه‌بان تیم ملی کشورمان دارد، پس از سرقت موبایل 100نفر با همدستی دوستش، دستگیر شد. به گزارش همشهری، از مدتی قبل پلیس آگاهی تهران در جریان موبایل‌قاپی‌های سریالی 2جوان موتورسوار قرار گرفت. آنها با پرسه‌زدن در خیابان‌های خلوت شهر، سراغ افرادی می‌رفتند که سرگرم حرف‌زدن با موبایلشان بودند و در یک چشم بر هم زدن، گوشی آنها را سرقت کرده و متواری می‌شدند. سرقت‌های این باند ادامه داشت تا اینکه با سرنخ‌هایی که از آنها به‌جا مانده بود، پلیس موفق به دستگیری هر دو متهم شد و آنها در بازجویی‌ها به 100فقره موبایل‌‌قاپی اعتراف کردند. یکی از آنها که جوانی 22ساله است و ادعا می‌کند زمانی هافبک یکی از تیم‌های فوتبال نوجوانان بوده و به‌خاطر شباهتش به دروازه‌بان تیم ملی، همه او را بیرانوند صدا می‌زنند، در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات سرقت‌هایشان می‌گوید.

چه شد که از فوتبال رسیدی به سرقت؟
چون این جوان احمق(اشاره به‌خودش می‌کند) ‌زمانی تصمیم گرفت برای تفریح سرقت را امتحان کند، اما وقتی به‌خودش آمد که دیگر دیر شده بود.
پرونده‌ات نشان می‌دهد سابقه‌دار هستی؟
درست است. تقریبا از 17، 18سالگی به بعد سرقت را شروع کردم. می‌دانید چطور شد؟ یک روز نشسته بودیم با بچه‌ها دور هم. یکی از دوستانم قرص اکس تعارف کرد. می‌خواستم کم نیاورم و قرص را از دوستم گرفتم. قرص را که خوردم، احساس قدرت می‌کردم. بچه‌ها گفتند برویم سرقت و من هم نه نیاوردم. مشکل من این است که نمی‌توانم به اطرافیانم «نه» بگویم. سوار موتور شدیم و رفتیم سمت خیابان‌های بالاشهر. دوستانم گوشی سرقت می‌کردند و من اسکورتشان می‌کردم. کم کم  این کار عادتم شد.
پس مشکل مالی نداشتی؟
نه. من فوق دیپلم تربیت بدنی دارم و در یک خانواده پولدار بزرگ شده‌ام. اما رفت‌وآمد با دوستان ناباب، ‌زندگی مرا نابود کرد. البته اعتیاد به مشروبات الکلی و قرص اکستازی بی‌تأثیر نبود.
دیگر فوتبال بازی نمی‌کنی؟
نه. قبلا در یکی از تیم‌های مطرح بودم. هافبک خیلی حرفه‌ای بودم که همه می‌گفتند بازی‌ات شبیه محسن مسلمان است. البته همه می‌گویند همزاد بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی هم هستم. می‌دانید چرا؟ چون چهره‌ام خیلی شبیه اوست. خصوصا وقتی هنوز بینی‌ام را عمل نکرده بودم. اگر وارد دنیای سارقان نمی‌شدم و فوتبال را ادامه می‌دادم؛ قطعا الان یک فوتبالیست حرفه‌ای شده بودم.
چند وقت است که سرقت می‌کنی؟
حدود 8‌ماه قبل از زندان آزاد شدم و موبایل‌قاپی با دوستم را شروع کردم. تقریبا 100فقره سرقت انجام داده‌ام اما دیروز که دستگیر شدم، ‌با دیدن ضجه‌های مادرم، ‌قلبم به درد آمد. پیشانی مادرم را بوسیدم و به او قول دادم که این آخرین دستگیری‌ام است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید