• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22755
+
-

محکمه تعصب

محکمه تعصب

شوک بزرگ نقل‌وانتقالات به استقلال، جدایی امید ابراهیمی از این تیم بود. در روزهایی که پرسپولیس با وجود پنجره بسته خریدهای خوبی برای نیم‌فصل دوم داشته، استقلال یکی از مهم‌ترین مهره‌هایش را از دست داده. این مساله از زوایای مختلف قابل بررسی است، اما ذکر این 4نکته نیز می‌تواند خالی از لطف نباشد.
  شما که به کاوه فحش ندادید...
جدایی امید ابراهیمی از استقلال بخش زیادی از معادلات فنی این تیم را تحت تاثیر قرار داد. در این میان گروهی از هواداران و مسئولان باشگاه که هنوز بابت جدایی ابراهیمی شوکه هستند به انتقاد از این بازیکن پرداخته‌اند و تعصب و وفاداری او را زیر سوال برده‌اند. این در حالی است که ابتدای فصل گذشته پس از جدایی غیرمنتظره کاوه رضایی از استقلال، عمده هواداران این تیم تصمیم گرفتند به انتخاب کاوه احترام بگذارند و وداع باشکوهی با او در فضای مجازی داشته باشند. آنها حتی همین رویکرد را در فضای کل‌کل به رخ پرسپولیسی‌ها کشیدند، اما حالا به‌نظر می‌رسد دست‌کم بخشی از بدنه هواداران استقلال تصمیم دیگری در‌مورد امید ابراهیمی گرفته‌اند. به هر حال فحاشی تحت هیچ‌عنوان قابل قبول نیست، اما همه جای دنیا بازیکنان به‌خاطر اتخاذ چنین تصمیماتی مورد ملامت قرار می‌گیرند. هیچ جای دنیا بازیکن به‌راحتی نمی‌تواند بین پول و هوادار، پول را انتخاب کند، جز در ایران که موقع بازگشت، زیر پای امثال سروش رفیعی، مهدی طارمی و فرهاد مجیدی فرش قرمز پهن می‌کنند و طبیعی است که این رفتار، باعث می‌شود سایر بازیکنان هم هر وقت دل‌شان خواست خیلی راحت جدا شوند و دنبال ثروت بروند.
  عذر بدتر از گناه
در حال حاضر برخی از مقامات استقلال برای تقبیح رفتار امید ابراهیمی در جدایی از این باشگاه، ماجراهای ابتدای فصل گذشته را یادآوری می‌کنند؛ جایی که امید مصدوم بود، اما آبی‌ها مبلغ قرارداد او را افزایش دادند و منتظر بهبودی‌اش نشستند. طبعا این استدلال، عذر بدتر از گناه است. اینکه استقلال پارسال پول اضافی به ابراهیمی داده و اینکه عمدا یا سهوا مصدومیت او را نادیده گرفته، ظلم در حق هواداران بوده. طبعا امید پارسال هم باید به اندازه توانایی‌اش پول می‌گرفته و امسال نمی‌شود انتظار داشت به‌خاطر آن امتیاز سهل‌انگارانه‌ای که به او داده‌اند، حتما قراردادش را تمدید کند.
  داستان پنالتی‌زن
درست بر خلاف پرسپولیس، استقلال تقریبا هیچ کجای تاریخش با مشکلی پنالتی‌زن مواجه نبوده و همیشه ضربه‌‎زن‌های مطمئنی در این تیم حضور داشته‌اند. این اواخر پنالتی‌های استقلال را امید ابراهیمی می‌زد که با وجود از دست دادن یکی دو ضربه، در مجموع عملکرد خوبی داشت. حالا که امید رفته استقلالی‌ها باید به فکر یک پنالتی‌زن جدید باشند. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد اگر جپاروف و تیام بمانند، پنالتی‌های این تیم را یکی از این دو نفر خواهد زد، اما اگر آنها هم نیایند، کار کمی سخت خواهد شد.
  وحید سنگ محک سرخ‌ها
الان خیلی از هواداران پرسپولیس بابت جدایی امید ابراهیمی از استقلال خوشحال هستند و فکر می‌کنند این مساله، نشان‌دهنده آن است که وفاداری و تعصب در تیم آنها بیشتر از اردوگاه رقیب است. با این وجود شاید حداقل در این مقطع تاریخی، تصمیم نهایی وحید امیری بتواند به روشن شدن فضا کمک کند. امیری و ابراهیمی هر دو در سن نسبتا بالا به سطح اول فوتبال ایران رسیدند، هر دو کمتر از توان‌شان پول جمع کردند و هر دو در جام‌جهانی درخشیدند، پس الان زمینه پولسازی برای هر دو فراهم شده. فعلا که امید ابراهیمی رفته، اما اگر وحید امیری بماند باد توی پرچم پرسپولیسی‌ها می‌افتد. در غیر این صورت آنها حق شماتت رقیب سنتی را نخواهند داشت. تازه یادمان باشد امید در حالی از استقلال رفت که این باشگاه منع یارگیری نداشت، اما پنجره پرسپولیس بسته است و اگر امیری برود، قرمزها بدجوری گرفتار می‌شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید